جواد افشار گفت: برخی فیلم‌سازان جسارت نمایش حقایق انقلاب‌اسلامی را در آثارشان ندارند. دولت آمریکا در ساخت فیلم‌هایی با قهرمانان ساختگی پیشتاز است و به توجیه رفتارهای استعماگرانه خود می‌پردازد.
کد خبر: ۸۷۱۹۵۰۴
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
به گزارش خبرگزاری بسیج، جواد افشار خواستار توجه و تلاش بیشتر فیلم‌سازان تلویزیونی و سینماگران در به تصویر کشیدن اتفاقات و جریانات تاریخ‌ساز انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس شد و بیان کرد: کمتر کسی است در منطقه که نام انقلاب مردمی اسلامی را نشنیده باشد و این وظیفه بر عهده ما فیلم‌سازان است که دید صحیحی از این رویداد را در اختیار جوانان بگذاریم. 

این کارگردان تلویزیون ضمن اشاره به کمبود تولیدات نمایشی و سینمایی موثر و شاخص در این حوزه افزود: متاسفانه بعضی از فیلم‌سازان چشمان خود را به روی حقیقت انقلاب اسلامی و دفاع‌مقدس می‌بندند در صورتی که اگر با دیدی واقع‌گرا به سمت این دو مقوله مهم گام بردارند مردم با استقبال مضاعفی از آنها حمایت می‌کنند.

کارگردان مجموعه تلویزیونی «برادر» همچنین در این رابطه افزود: بعضی از کارگردانان می‌توانند با تجربه و مهارت خود به نمایش تاریخ انقلاب اسلامی که خود در شکل‌گیری آن حضور داشتند ورود کنند اما متاسفانه جسارت کافی برای بیان حقایق را ندارند و نگران برخی افکار مسمومی هستند که آن‌ها را به شعار زدگی متهم کند

کارگردان سریال مناسبتی «مادرانه» با اعتقاد بر اینکه همچنان در بیان ارزش‌های اخلاقی اسطوره‌ها و قهرمان‌های انقلابی و مقاومت دچار کمبود هستیم: جای افسوس است که کشور ما با داشتن 8 سال دفاع جانانه توسط جوانان این مرز و بوم و مقاومت تمام عیار مردم؛ همچنان معرفی قهرمانان این حوزه در عرصه بین الملل نهادینه نشده است.

وی همچنین با ذکر مثالی در رابطه با سیاست‌های متجاوزگرانه آمریکا ادامه داد: دولت آمریکا با وجود اعمال متجاوزگرانه خود در کشورهایی نظیر افغانستان، عراق و ... در ساخت فیلم‌هایی با قهرمانان ساختگی پیشتاز است و به توجیه رفتارهای استعماگرانه خود می‌پردازد.

افشار در ادامه تولید فیلم‌های ارزشمند دفاع مقدسی را منوط به تعامل سازنده بین جامعه سینمایی و مدیران فرهنگی دانست و آن را یک معادله دو طرفه خواند

 
این کارگردان در خاتمه با اشاره به جشنواره فیلم مقاومت عنوان کرد: استقبال و بازتاب مردمی از فیلم‌های برگزیده جشنواره فیلم مقاومت نشان از عملکرد موفق این جشنواره است و می‌تواند در ترغیب جوانان منطقه و حتی جوامع غربی نسبت به شناخت مفاهیم والایی همچون مقاومت و ایستادگی کمک کند.
ارسال نظرات