خطیب موقت نماز جمعه تهران با اشاره به حقوق‌های نجومی گفت: مردم به این افراد رای داده‌اند که امانتدار بیت‌المال باشند. مردم می‌خواهند ببینند مسئولان در مقابله با چنین حقوق‌هایی چه می‌کنند.
کد خبر: ۸۷۱۹۵۰۶
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، آیت‌الله کاظم صدیقی خطیب موقت نماز جمعه تهران امروز در خطبه‌های خود به مسئله فرهنگی اشاره و خاطرنشان کرد: ولنگاری فرهنگی هم هشدار است و هم خون جگر.

وی افزود: مقام معظم رهبری سال‌هاست که در مقاطع مختلف با بیانات حکیمانه این هشدار و بیدارباش را دادند و فرمودند من احساس می‌کنم هم در دولت و غیر دولت نوعی ولنگاری فرهنگی وجود دارد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه بیش از 100 شبکه ماهواره‌ای با زبان فارسی به اعتقادات و اخلاقیات ما می‌تازند، گفت: این شبکه‌های مجازی به صورت یک رودخانه‌ای در حرکت هستند و هر لحظه به صورت سیلی بنیان‌کن در می‌آیند.

به گفته آیت‌الله صدیقی شبکه‌های مجازی مردم را به سمت لذت‌گرایی سوق داده و حدود و ثغور شرعی را در هم می‌شکنند و گناه را عادی می‌سازند.

وی با تاکید براینکه برخی فیلم‌های سینمایی کنترل‌شده نیست، تصریح کرد: برخی از این کتاب‌هایی که چاپ می‌شود و یا چاپ شده مورد ارزیابی دقیق قرار نگرفته‌اند و این مجلات، فیلم‌های سینمایی چون سم و بدتر از ویروس ایدز و سرطان هستند چراکه دین را از بین برده و مملکت را به یغما می‌برند. نباید بگذاریم قضیه آندلس تکرار شده و انقلاب ما را از درون نابود کنند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: ارگان‌هایی که در مسائل فرهنگی وظیفه دارند کوتاهی نکنند و در تولید کالاهای فرهنگی و ارائه فیلم‌های مفید در مقابله با این حرکت ددمنشانه که بدتر از خمپاره است، اهتمام ببخشد چراکه دشمن برنامه دارد تا افکار ما را نابود و هویت فرهنگی‌مان را از ما بگیرند.

صدیقی خاطرنشان کرد: مسائل فرهنگی زیربنای مسائل اقتصادی و سیاسی است.

وی همچنین به فیش‌های حقوقی نیز اشاره و تصریح کرد: حقوق‌های نجومی دل‌ها را جریحه‌دار و احساسات مردم را اندوهگین و وجدان‌های خفته را بیدار کرد.

خطیب موقت نمازجمعه تهران با بیان اینکه این فاصله‌های طبقاتی و این نوع تعرض به بیت‌المال در خور نظام نیست، گفت: مردم به این افراد رای داده‌اند که امانتدار بیت‌المال باشند. مردم می‌خواهند ببینند مسئولان در مقابله با چنین حقوق‌هایی چه می‌کنند.

صدیقی ادامه داد: توقع مردم این است که کسانی که برخلاف چارچوب قانونی از بیت‌المال بیش از حد مجاز پول برداشت کرده‌اند محاکمه شوند و اگر کسی خلاف انصاف و عدالت رفتار کرده این پول‌ها باید به بیت‌المال برگردد.

وی با بیان اینکه برخورد با دریافت‌کنندگان حقوق‌های نجومی باید آغاز یک حرکت عدالت‌‌محور باشد، تصریح کرد: نباید فقرا محروم شوند چراکه امروز مردم در مسائل ازدواج و اشتغال خود درمانده هستند و در این فضا که گروه زیادی از مردم ما با گرفتاری‌های مختلف دست و پنجه نرم کنند عده‌ای بخواهند از بیت‌المال این گونه برداشت کنند قابل قبول نیست.

خطیب موقت نمازجمعه تهران اظهار داشت: توقع ما از مسئولان این است که فرمایشات مقام معظم رهبری را جدی بگیرند و مردم را هرچه زودتر از این انتظار بیرون بیاورند.

صدیقی در ادامه سخنان خود به حمله آل‌سعود به یمن اشاره و خاطرنشان کرد: سعودی‌ها در حمله به یکی از روستاهای یمن پرونده سیاه و ننگین خود را سیاه‌تر کردند. آنان به روستاها حمله کرده و همه مردم آن روستا را قتل‌عام و پس از کشتن، بدن آنها را مثله کردند.

خطیب موقت نمازجمعه تهران ادامه داد: آل‌سعود در این روستا عارفی را نبش قبر کردند و استخوانش را به آتش کشیدند. این درندگی با کجای اسلام همخوانی دارد؟ کدام حقوق بشر آن را تایید می‌کند و چه کسانی اسم آل‌سعود را خادمین حرمین شریفین گذاشتند؟

وی به حادثه تروریستی در افغانستان نیز اشاره کرد و گفت: عده‌ای از مردم افغانستان به عنوان جنبش روشنایی اجتماع کرده بودند که مطالبه به حقی داشتند اما در این حادثه تروریستی 80 نفر جان باخته‌اند و طالبان نیز مسئولیت آن را به عهده نگرفتند. بنابراین باید سازمان‌های بین‌الملل و دولت افغانستان پاسخگو باشند.

صدیقی تاکید کرد: موادی در این حادثه تروریستی کشف و ضبط شده که این مواد فقط در اختیار حکومت‌ها قرار دارد و البته سازمان بین‌الملل نیز سکوت کرده که این بی‌عرضه‌گی سازمان‌های حقوق بشر و بین‌المللی را نشان می‌دهد که در جریان مسائلی چون افغانستان و یمن هیچ وجودی ندارند.

وی در مورد قضیه بحرین نیز گفت: در قضیه بحرین ما شاهد بدترین برخوردها با جوانان و مردمی هستیم که نه اسلحه به دست گرفتند و نه جایی را به آتش کشیدند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم را خلاف قانون بین‌المللی و اسلام عنوان کرد و گفت: حکومت آل‌خلیفه با این حرکت‌ها گور خود را می‌کند و مردم بحرین تحمل نخواهند کرد. حکومت بحرین بداند که در امان نخواهد بود.

وی همچنین شهادت امام جعفر صادق (ع)، شیخ‌فضل‌الله نوری و رحلت آیت‌الله مشکینی را تسلیت گفت و مطالبی در این باره عنوان کرد.

ارسال نظرات
نظرات بینندگان
محمد
۱۷:۲۹ - ۰۸ مرداد ۱۳۹۵
کار از موعظه و نصیحت گذشته نوبت حدید است
امام (ره) فرمودند جواب فریب خوردگان حدید است