امام جمعه خرم آباد گفت: استکبار و ارتجاع به دنبال جلوگیری از نفوذ انقلاب اسلامی ایران در منطقه و دنیا هستند.
کد خبر: ۸۷۱۹۵۱۸
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۵۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت الله سید احمد میرعمادی روز جمعه در خطبه های نماز جمعه خرم آباد اظهار کرد: امروز در برابر انقلاب اسلامی ایران سه جبهه استکبار، ارتجاع و نفاف و گروههای تکفیری و تروریستی قرار دارند و تلاش می کنند که مانع نفوذ انقلاب اسلامی در منطقه و دنیا شوند.

وی با بیان اینکه امروز بین استکبار و ارتجاع پیوند برقرار شده است، تصریح کرد:در راس ارتجاع آل سعود و در راس استکبار آمریکا، رژیم صهیونیستی، داعش و تکفیری ها در مقابل جبهه مقاومت اسلامی قرار دارند.

امام جمعه خرم آباد گفت: امروز حذف علمای شیعه و اسلام در جهان، حذف چهره های انقلابی هدف استکبار و ارتجاع است.

میرعمادی افزود: آل سعود آیت الله نمر را به شهادت رساند، شیخ زکزاکی را مجروح کردند، شیخ سلمان را به زندان انداختند و آیت الله عیسی قاسم را سلب تابعیت کردند .

وی با اشاره به اینکه حلقه توطئه استکبار و ارتجاع علیه علمای اسلام طراحی شده است، افزود: استکبار و ارتجاع به دنبال حذف علمای انقلابی و مقاومت اسلامی در جهان اسلام هستند اما در اشتباهند.

امام جمعه خرم آباد گفت: آنها تصور می کنند که اگر عالمی را تبعید، مجروح و یا شهید کنند به اهداف شوم خود می رسند اما استکبار و ارتجاع بدانند که شهادت این علما نه تنها حرکت اسلامی را کند نخواهد کرد بلکه پایه های حکومت آنان را متزلزل می کند.

وی با اشاره به نامگذاری روز 14 مرداد به عنوان روز حقوق بشر اسلامی و کرامت انسانی، یادآور شد: متاسفانه امروزحقوق بشر یک شعار تو خالی در دست کشورهای قدرتمند دنیا است.

امام جمعه خرم آباد گفت: امروز حقوق بشر آمریکایی ابزاری در دست آمریکا و کشورهای قدرتمند است؛ اما حقوق بشر اسلامی تنها منبعی است که می تواند هم حقوق افراد و صاحبان حق را تبیین کند.

میرعمادی تصریح کرد: حقوق بشر آمریکایی منبع فساد، بدبینی، تبعیض و ظلم است.

وی ببه سالگرد مشروطه در تاریخ ایران اسلامی اشاره کرد و افزود: نهضت مشروطه در این کشورمان مایه عبرت است چون این نهضت با حضور مردم و رهبری علما پیروز و موفق شد اما سرانجام شکست خورد.

امام جمعه خرم آباد گفت: علت شکست مشروطه اختلاف در جامعه و نفوذ دشمن در نهضت بود و در همین راستا رهبر معظم انقلاب همواره نسبت به نفوذ دشمن هشدار می دهند که مبادا دچار تفرقه و اختلاف شویم.

میرعمادی اضافه کرد: استمرار انقلاب اسلامی در بیداری و ممانعت از نفوذ دشمن در جامعه است

وی میلاد حضرت امام رضا (ع) و حضرت معصومه(س) و فرارسیدن دهه کرامت را پیشاپیش تبریک گفت و افزود: این بانوای بزرگوار بانوی کرامت و فضلیت و الگویی برای دختران جامعه است و اگر دختران و زنان ازعلم، پاکدامنی و عفت این بانوی بزرگوار بهره مند باشند نمونه هستند.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امام رضا(ع) امام رئوف و مهربان است، گفت: ما نیازمند به اخلاق، کرامت و معرفت در روابط اجتماعی هستیم.

امام جمعه خرم آباد همچنین ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرارسیدن سالروز شهادت امام صادق (ع) گفت: دوران امامت امام صادق (ع) بیش از ائمه دیگر و به مدت 34 سال بوده و در واقع این دوران، دوران شکوفایی معارف اهل بیت عصمت و طهارت(ع) بوده است.

امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه امام صادق (ع) در اصلاح فکری و فرهنگی جهان اسلام نقش مهمی داشته است، گفت: این امام همام در سه جبهه علمی، مبارزه با نفاق و مبارزه با طاغوت و خلفای جور مبارزه کرده است.


ارسال نظرات