مسئول امور یادمان ها و حرم شهدای گمنام گیلان:

فردا؛ گیلان میزبان لاله های سرخ شهادت خواهد بود

مسئول امور یادمان ها و حرم شهدای گمنام گیلان گفت: پیکرهای پاک 7 شهید گمنام فردا، 9 مرداد همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) تشییع و خاکسپاری می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۹۵۲۷
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۳

ابراهیم پورخوش سعادت در گفت وگو با خبرنگار بسیج از گیلان، از تشییع و خاکسپاری 7 شهید گمنام سال های دفاع مقدس در استان خبر داد و اظهار کرد: پیکرهای پاک شهدای گمنام فردا، 9 مرداد همزمان با سالروز شهادت امام صادق (ع) تشییع و خاکسپاری می‌شود.

وی با بیان اینکه مراسم تشییع پیکرهای مطهر این شهدا گرانقدر ساعت 10 صبح آغاز می‌شود، افزود: یک شهید گمنام در پادگان شهید نامجوی نیروی دریایی ارتش در حسن رود انزلی، 2 شهید گمنام در پارک شهر خشکبیجار، 2 شهید گمنام در پارک شهر پره سر رضوانشهر و 2 شهید گمنام نیز در پارک شهر گوراب زرمیخ صومعه سرا تدفین خواهند شد.

پورخوش سعادت با اشاره به مشخصات شهدای گرانقدر گمنام، خاطرنشان کرد: شهید گمنام نیروی دریایی حسن رود در عملیات رمضان سال 1361 در منطقه شرق بصره در 23 سالگی به شهادت رسید. همچنین 2 شهیدی که در پارک شهر خشکبیجار خاکسپاری می‌‌‌شوند، 19 و 40 ساله بودند و در عملیات‌ رمضان در منطقه شرق بصره در سال 1361 و در منطقه «ام الرصاص» عملیات ایذایی والفجر 8 در سال 1364 به شهادت رسیدند.

مسئول امور یادمان ها و حرم شهدای گمنام گیلان سن شهدای گمنام پارک شهر پره سر رضوانشهر را 19 و 18 ساله اعلام کرد و افزود: این شهدای بزرگوار در سال‌ های 64 و 61 در عملیات ایذایی والفجر 8 در جزیره «ام الرصاص» و در عملیات محرم در منطقه شرهانی شهید شدند.

وی به مشخصات 2 شهید گمنام در پارک شهر گوراب زرمیخ شهرستان صومعه سرا اشاره کرد و گفت: یکی از این دو شهید 20 ساله است و در سال 62 در عملیات خیبر در جزیره مجنون به فیض شهادت رسید و شهید دیگر در 25 سالگی در جزیره «ام الرصاص» در جریان عملیات ایذایی والفجر 8 در سال 64 آسمانی شد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار