امام جمعه دامغان گفت: اگر روزی در کشور ما به دلیل غفلت مردم و خفقان حاکم شیخ فضل الله نوری را به جرم استکبار ستیزی به دار آویختند و پای جنازه او کف زدند، امروز ما اعلام می‌کنیم که ای علی زمان آماده‌ایم تا تمام وجود خود را در راه حفظ اصل الهی ولایت فقیه فدا نماییم.
کد خبر: ۸۷۱۹۵۳۸
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۷:۲۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دامغان، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد حسینیان امام جمعه این شهرستان در خطبه‌های وحدت بخش و دشمن شکن نماز جمعه این هفته دامغان در محل مصلی امام خمینی(ره) برگزار شد با تسلیت فرارسیدن ایام شهادت جانسوز رییس مذهب جعفری ششمین امام شیعیان حضرت امام جعفر صادق(ع) بر پاسداشت هرچه پرشورتر و تبیین و تعمیق سیره زندگی صادق آل محمد(ع) در آیین‌های ویژه ایام شهادت آن حضرت در شهرستان دامغان تأکید کرد.

خطیب نماز جمعه دامغان با گرامیداشت فرارسیدن دهه کرامت، به‌ویژه سالروز ولادت کریمه اهل بیت حضرت فاطمه معصومه(س) و روز دختر اضافه کرد: در توصیف شخصیت والای آن بانوی نمونه به‌عنوان فرزند، خواهر و عمه شهید، همین کافی است که امام رضا(ع) و امام جواد(ع) زائر کریمه اهل بیت(ع) در قم را از بهشتیان برشمرده‌اند.

وی اضافه کرد: امام صادق(ع) در حدیثی منور پیش از ولادت موسی کاظم(ع) حرم خداوند را مکه مکرمه، حرم رسول گرامی اسلام را مدینه منوره، حرم امیرالمؤمنین(ع) را نجف و کوفه برمی شمارد و می‌فرماید، حرم ما اهل بیت نیز حرمی در قم است که بانویی از فرزندان من در آن مدفون می‌شود که بهشت بر زائران او واجب است.

دخترانی پاک، با اخلاق و توانمند تربیت کنیم

امام جمعه دامغان با اشاره به نام‌گذاری سالروز ولادت حضرت معصومه(س) به‌نام روز دختر، گفت: انس و الفت، دلسوزی و مددکاری والدین از صفاتی است که برای دختران برشمرده‌اند همانا پیامبر اسلام(ص) دختر را برکت و همچون دسته‌گلی خوشبو وصف کردند، فراموش نکنیم که باید دختران خود را حمایت نماییم، تحقیر نکنیم، پسران را بر آنها ارجح ندانیم، دخترانی پاک و بااخلاق و توانمند تربیت کنیم زیرا پرورش یک دختر عفیفه و پاک، تربیت نسلی پاک است.

خطیب نماز جمعه دامغان در ادامه با اشاره به سالگرد نهضت مشروطه، تاریخ را عبرت و آیینه زندگی بشر نامید و گفت: شکست قیام مشروطه دلایل متعددی داشت که از مهمترین آنها می‌توان به انزوای متدینین،اختلافات داخلی و دوگروه شدن مردم، توطئه‌های فراوان خارجی، جدا کردن مردم و روحانیت از یکدیگر، ایجاد نفاق در بین صاحبان نفوذ اشاره کرد.

دشمن به دنبال جدا نمودن ملت از روحانیت است

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان خاطر نشان کرد: مشروطه درس های فراوانی برای ما در بر داشت، امروز روحانیت، ملت، خطبا، نویسندگان و مسئولان متدین نباید سستی کنند و باید با تبعیت از رهبر تیزبین و مدبر انقلاب اسلامی هوشمندانه وحدت را سرلوحه کار خود قراردهند زیرا اقتضاء رشد سیاسی، اجتماعی و اقتصادی کشور هوشیاری، دشمن شناسی و پرهیز از دو و یا چنددستگی است.

وی با تأکید بر تبعیت از رهبر فرزانه و دشمن شناس انقلاب اسلامی به‌عنوان مجتهدی شجاع و رهبری از تبار رسول الله، خاطر نشان کرد: اگر روزی در کشور ما به دلیل غفلت مردم و خفقان حاکم شیخ فضل الله نوری را به دلیل استکبار ستیزی به دار آویختند و پای جنازه او کف زدند امروز ما اعلام می‌کنیم که ای علی زمان آماده‌ایم تا تمام وجود خود را در راه حفظ اصل الهی ولایت فقیه فدا نماییم.

اجازه تضییع حقوق مردم دامغان را نخواهم داد

امام جمعه دامغان در بخش دیگری از خطبه‌های امروز نماز جمعه با انتقاد تند از مدیریت استانی دانشگاه آزاد اسلامی اظهار داشت: مطلع شده‌ایم که به مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی واحد دامغان دستور داده شده قریب به دو میلیارد تومان از منابع مالی خود را برای پرداخت هزینه‌های دانشگاه آزاد واحد شاهرود پرداخت نماید و بنده متأسفم برای مدیری که چنین دستوری را صادر کرده است.

خطیب نماز جمعه دامغان افزود: از تریبون نماز جمعه به صراحت اعلام می‌کنم هرگز اجازه چنین اجحافی را نخواهیم داد، رسما به مسئولان  دانشگاه آزاد واحد دامغان گفته‌ایم که این پول نباید پرداخت شود و آنها نیز اعلام کرده‌اند که زیر بار این حرف نخواهند رفت.

حجت الاسلام والمسلمین حسینیان تصریح کرد: بنده تا زمانی که امام جمعه شهرستان دامغان باشم از حقوق شهروندان با تمام وجود دفاع می‌کنم و بار دیگر اعلام می‌کنم که اجازه نخواهم داد ذره‌ای از حقوق دامغانی‌ها تضییع شود.
ارسال نظرات
پر بیننده ها