امام جمعه بروجرد گفت: حقوق‎های نجومی مصداق بارز شبیخون به بیت‎المال است.
کد خبر: ۸۷۱۹۵۶۷
|
۰۸ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۱:۲۷

به گزارش خبرگزاری بسیج، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن ترابی ظهر امروز در خطبه‎های نماز جمعه در جمع نمازگزاران این شهرستان اظهار کرد: دریافت‎های حرام از بیت‎المال و حقوق‎های نجومی مصداق بارز غارت اموال عمومی و شبیخون به بیت‎المال است.

وی حقوق‎های نجومی و دریافت‎های حرام از بیت‎المال را پدیده‎ای دردناک و نگران‎کننده در کشور خواند و عنوان کرد: این پدیده وجدان عمومی را جریحه دار کرده است و می‎تواند اعتماد عمومی نسبت به نظام را مورد هدف قرار دهد.

خطیب جمعه بروجرد بر ورود همه مسؤولان امر به برخورد جدی با دریافت‎کنندگان حقوق‎های نجومی، مبارزه با این پدیده و بازگرداندن اموال غارت شده به بیت المال تاکید کرد.

ترابی خاطرنشان کرد: کلی‎گویی در رفع این مشکل ناموثر است و قوه مجریه باید به بیان جزئیات برخورد با دریافت‎کنندگان حقوق‎های نجومی برای مردم بپردازد.

وی ادامه داد: همچنین قوه مقننه باید راهکاری قانونی به منظور جلوگیری از بروز فسادهای مالی ارائه دهد و قوه قضائیه نیز در برخورد با این افراد سرعت، جدیت و قاطعیت را در دستور کار خود داشته باشد.

امام جمعه بروجرد با اشاره به اینکه مطالبه مردم برخورد قاطع با غارتگران بیت‎المال است، تصریح کرد: مسئولان دست از حمایت‎های بی‎حد و اندازه از نزدیکان متخلف خود بردارند.

ترابی یادآور شد: برخی چهره‎های مجرم پس از احراز تخلف با حمایت برخی مسؤولان بر مناسب مدیریتی دیگر به کار گرفته شده‎اند حال آنکه مردم به افراد رای نداده‎اند که بر مسند مدیریت تکیه بزنند و نزدیکان‎ آنها اموال عمومی مردم را غارت کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه در سال‎های اخیر حذف رهبران جریان‎های انقلابی در دستور کار حکام عرب قرار گرفته است، گفت: با شهادت آیت‌الله شیخ نمر نخستین جرقه این پدیده شوم در عربستان سعودی زده شد.

خطیب جمعه بروجرد افزود: حمله به شیعیان نیجریه و دستگیری شیخ زکزاکی و سلب تابعیت از شیخ عیسی قاسم در بحرین نمونه‎هایی از تداوم حذف رهبران انقلابی توسط حکام عرب است.

ترابی با اشاره به اینکه حکام آل خلیفه تا کنون برای محاکمه شیخ عیسی قاسم راه به جایی نبرده‎اند، تاکید کرد: هرگونه تعرض به شیخ عیسی قاسم به نابودی آل خلیفه به دست مردم مسلمان این کشور سرعت می‎بخشد.

وی عنوان کرد: حکام آل خلیفه و آل سعود باید بدانند که خط قرمز مردم بحرین روحانیت مبارز و در راس آنها شیخ عیسی قاسم است و هرگونه تعرض به او تنها موجب سرعت بخشیدن به نابودی آل خلیفه می‎شود.

امام جمعه بروجرد به سالگرد شهادت شیخ فضل الله نوری اشاره و اظهار کرد: مهمترین عامل انحراف نهضت مشروطه عمل نکردن خواص و نخبگان آن روز به وظایف خود بود که یکی از درس‎های این نهضت برای مردم زمان حال بصیرت است.

ترابی در پایان با اشاره به سالروز شهادت رئیس مذهب تشیع امام جعفر صادق(ع) افزود: مردم مومن ایران اسلامی امروز عزادار شخصیتی هستند که شیعه و سنی وام دار علم و ایمان او هستند و قوام اصول و فروع دین حاصل مجاهدت‎های علمی و نشر معارف دینی او است.

ارسال نظرات