خبرهای داغ:
معاون علمی اقتصادی سازمان بسیج دانشجویی کشور درجمع دانشجویان قزوین
مسئول علمی اقتصادی سازمان بسیج دانشجویی کشور با انتقاد از ایده پردازان برجام اظهار کرد: برجام نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است چرا که دراین الگو پیشرفت در خارج از کشور و پشت میزهای مذاکره جستجو می شود.
کد خبر: ۸۷۱۹۶۳۲
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، محمد فدایی، مسئول علمی- اقتصادی سازمان بسیج دانشجویی کشور در همایش اقتصاد مقاومتی در ششمین روز از هشتمین دوره طرح ولایت دانشجویان استان قزوین که در سالن آمفی تئاتر مرکزی دانشگاه بین‌المللی امام خمینی(ره) برگزار شد با اشاره به اینکه عزت،شرف، هویت، اقتدار و استقلال کشور در گرو عمل به اقتصادی مقاومتی است، اظهار داشت: اجرایی کردن اقتصاد مقاومتی ابزار پیشرفت و اقتدار کشور است.
فدایی ضمن تاکید بر اینکه استقلال از آرمانهای انقلاب است، عنوان کرد: وجود نقاط ضعف اقتصادی جدی در کشور یکی از دلایل مطرح شدن اقتصاد مقاومتی است و نمونه بارز آن وابستگی کشور به کالای استراتژیک می باشد.
وی تولید کالای استراتژیک را از مسائل مهم در کشور برشمرد و گفت: با توجه به اینکه نظام سلطه درصدد براندازی دولتها هستند لذا نباید در تهیه کالای استراتژیک به کشورهای بیگانه وابسته بود.
مسئول علمی اقتصادی سازمان بسیج دانشجویی با بیان وابستگی کشور به زیر ساخت‌های جهانی اذعان کرد: نظام سلطه زیر ساخت‌هایی ایجاد می کند که ابزار کنترل کشورها می شود در حال حاضر دلار یکی از این زیرساخت‌ها است و زمانی که مبادلات با خواسته های نظام سلطه مطابقت نکند کشورها را تحریم می کند.
وی افزود: یکی از نقاط ضعف کشور تک منبعی بودن است که دوحالت دارد یا این منبع تمام می شود و یا خریداری برای آن وجود ندارد.
این کارشناس مسائل اقتصادی متکی بودن اقتصاد کشور به تولیدات داخل را مهم دانست و تاکید کرد: اقتصاد کشور باید متکی به تولیدات داخلی و درون زا باشد به گونه ای که هیچ کشوری نتواند در عرصه اقتصاد فشارهایی را تحمیل کند.
فدایی یکی دیگر از اهداف اقتصاد مقاومتی را نفی واردات در کشور عنوان کرد و گفت: متاسفانه ما ظرفیت هایی را در کشور داریم که با استفاده از آنها می توانیم از واردات خیلی از کالا ها به کشور خودداری کنیم، اما با سیاست هایی که اتخاذ شده نه تنها جلوی واردات بی رویه گرفته نمی شود بلکه توان داخلی و ظرفیت های برجسته کشور نیز زیر سوال برده می شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اقتصاد مقاومتی را تنها راهکار حفظ و ارتقاء کشور برشمرد و تصریح کرد: این الگوی اقتصادی یک نقطه ضرر و متضاد به نام برجام دارد چرا که طرفداران برجام بر این باور هستند که ما نیاز به پیشرفت داریم منتها در داخل توان دستیابی به آن میسر نیست و باید برای رسیدن به آن با ابرقدرت ها بر سر یک میز نشست و مذاکره کرد.
این مسئول با انتقاد از ایده پردازان برجام عنوان کرد: برجام نقطه مقابل اقتصاد مقاومتی است چرا که در این الگو پیشرفت در خارج از کشور و پشت میزهای مذاکره جستجو می شود. 
فدایی با اشاره به سیاست‌های اخذ شده مغایر اقتصاد مقاومتی یادآور شد: حذف کارت سوخت، پولشویی، برخی قرارداد‌های نفتی و امثال آن از جمله سیاست‌هایی است که در نهایت به نابودی اقتصاد داخلی و وابسته شدن کشور منجر خواهد شد.
مسئول علمی-اقتصادی کشور در پایان بابیان اینکه مردم باید خریدار کالای ایرانی، سرمایه گذار و کار آفرین باشند، خاطرنشان کرد: دانش و علم سرمایه پایان ناپذیر اصیلی است که به وسیله آن می توان ثروت خلق کرد و هیچگاه تحریم نمی شود.
انتهای پیام/

ارسال نظرات
پر بیننده ها