خبرهای داغ:
پیکر شهید حسین خراسانی از سربازان ارتش که در سال 64 در منطقه قصر شیرین به اسارت دشمن در آمده بود و سپس در اردوگاه الکرخ به شهادت رسیده بود بعد از 31 سال در آغوش مادر آرام گرفت.
کد خبر: ۸۷۱۹۶۵۰
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۱
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از قم، مادر چشم انتظار با دستانی لرزان خانه را آب و جارو کرده بود و بی قرار به مهمان ها خوش آمد می گفت، با صدای غم بار و چشمان بغض کرده است زمزمه می کرد پسرم بعد از 31 سال امروز به خانه می آید.

صدای صلوات در کوچه ای از خیابان خیام که به نام شهید خراسانی نامگذاری شده بود طنین انداز شد فریاد آمد که شهید را آوردند مادر می خواست روی پاهایش بایستد ولی نمی توانست از شوق اشک بر روی گونه هایش جاری شد.

پیکر مطهر شهید حسین خراسانی را به خانه آورند مادر داغ فراغ کشیده، پیکر پاک شهیدش را در آغوش گرفت و همچنان که فریاد می زد به خانه خوش آمدی از هوش رفت چشمانش را که باز کرد فرزندش را در آغوشش دید گویا شهید آرام گرفته بود.

مادر شهید حسین خراسانی در حالی که اشک شوق را پاک می کرد در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: از این که بعد از این همه سال انتظار امروز فرزند شهیدم را در آغوش گرفته ام خدا را شاکر هستم که فرزندم را تقدیم کردم و به درجه شهادت رسیده است.

صغری کاشی گفت: بسیاری از سال ها در دیدار فرزندم سپری شد هر زمانی که شهدا وارد کشور می شدند بی قرار منتظر بودم تا فرزند شهید من نیز در جمع آنها باشند.

وی به خصوصیات اخلاقی پسر شهیدش اشاره کرد و گفت: حسین بسیار با اخلاق بودند و احترام ویژه ای به بزرگتر ها به ویژه پدرش قایل بودند به گونه ای که قدمی جلوتر از پدرش بر نمی داشتند.

مادر شهید خراسانی گفت: فرزندم بسیار مهربان بود و زمانی از خدمت سربازی برای مرخصی می آمدند به همه اقوام سر می زدند جویای احوال دیگران می شدند و هنگام بازگشت برای همرزمانش سوغات قم و سایر هدایا را می بردند.

کاشی بیان داشت: اهل نماز اول وقت، توکل بر خدا، کمک به دیگران، مهربانی، همراهی خواهر و برادرش، صبور، گذشت و شرکت در کارهای خیر از جمله خصوصیات اخلاقی و رفتاری فرزند شهید ام بود.

وی با اشاره به اینکه فرزندم وصیت نامه ای از خودش باقی نگذاشته است گفت: فرزندم در اسارت به شهادت رسید و هرگز وصیت نامه ای از ایشان در اختیار ما قرار نگرفت.

وی در توصیه ای به جوانان گفت: از همه می خواهیم که انقلابی و اسلامی باشند و ادامه دهند راه شهدا باشند تا خون این عزیزان پایمان نشود.

در ادامه خواهر شهید خراسانی در حالی که اشک چشمانش را با گوشه چادرش پاک می کرد گفت: باور نمی شود امروز برادرم بعد از این همه سال انتظار و دوری به خانه برگردد.

فاطمه خراسانی گفت: پدرم در انتظار برادرم حسین از دنیا رفت و همیشه از اینکه پسرش را به جبهه اعزام کرده بود خدا را شاکر بود.

تشییع پیکر مطهر 8 شهید والامقام، راس ساعت 9 صبح امروز شنبه نهم مرداد همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) از مسجد امام حسن عسکری(ع) آغاز شد و پس از آیین باشکوه تشییع و طواف در حرم مطهر و هم چنین اقامه نماز توسط آیت الله سید محمد سعیدی تولیت حرم مطهر حضرت معصومه(س)، به سمت محل های خاکسپاری در پادگان شهید شهید مصطفی خمینی(ره)، اردوگاه ولایت و قطعه 31 بهشت معصومه(س) انتقال داده می شوند.

تشییع پیکر مطهر دو شهید گمنام شهر قنوات نیز با حضور هیات عزاداری این شهر، عصر روز شنبه انجام می شود.
ارسال نظرات