خبرهای داغ:
کارشناس مسائل دینی در جمع دانشجویان استان قزوین:
حجت الاسلام موسوی شالی بیان کرد: وظیفه دانشجو مطالعه و تحقیق، پرسش و پاسخ و عمل به بهترین و تاثیر گذارترین برخورد در مواجه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر است.
کد خبر: ۸۷۱۹۷۰۰
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۶:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج در  قزوین، حجت الاسلام شمس الدین موسوی شالی امام جمعه موقت شال در ششمین روز از هشتمین دوره طرح ولایت دانشگاه های استان قزوین انجام  فریضه امر به معروف و نهی از منکر برای مومنین ازجمله جوانان با اهمیت خواند و اظهار کرد: اهمیت عقیده دینی و مذهبی برای دانشجویان و قشر جوان مخفی و پوشیده نیست و جوانان باید فریضه امر به معروف و نهی از منکر را همانند نماز و روزه واجب بدانند و در عمل به آن اهتمام بورزند.
موسوی شالی عنوان کرد: دانشجویان گاهی در انجام عمل به تکلیف واجب امر به معروف و نهی از منکر با چالش هایی از جمله شرایط علمی، دینی و اجتماعی مواجه می گردند که در این امر برای رفع چالش نیازمند مطالعه و تحقیق هستند.
وی ادامه داد: وظیفه دانشجو مطالعه و تحقیق، پرسش و پاسخ و عمل به بهترین و تاثیر گذارترین برخورد در مواجه به موضوع امر به معروف و نهی از منکر است.
کارشناس دینی با اشاره به آموزش نحوه عملکرد در شرایط مختلف امر به معروف و نهی از منکر را گفت: شرایط مختلف و عملکردهای متفاوت از جمله گفتار لسانی، تغییر چهره کمک گیری افراد دارای نفوذ کلامی و غیره را با استفاده از کتب فقهی و پرسش از افراد اگاه و دینی بیاموزند.
. امام جمعه موقت شال تصریح کرد: مشکلات در زمینه امر به معروف و نهی از منکر با آموزش و تعلیم شرایط و نحوه عملکرد رفع نمی گردد و برای اثرگذاری و نتیچه مطلوب باید روحیه افراد آمرین به معروف و ناهیان منکر را با ایجاد حب مومنین و مخلوقین در قلب و کالبد درونی خود ایجاد کرد.
موسوی شالی افزود:محبت به خلق خدا منجر به ایجاد روحیه در اهمیت آبرو و خطرات مخاطره ساز برای زندگی دنیوی و اخروی مخلوقین برای فرد مومن می گردد.
کارشناس دینی اظهار کرد: محبت در بین قلوب مخلوقین بسیار از مشکلات رفتاری و اخلاقی در جامعه را حل می کند که یکی از دستاورد های محبت مخلوقین نسبت به هم امر به معروف و نهی از منکر که منجر به بازدارنگی از گناه و هدایت به مسیر الهی است.
وی ادامه داد: مومن زمانی که فردی را در معرض آسیب و مخاطر ببیند از حیث محبت خود به فرد و بیم ارتکاب فرد به گناه بر خود واجب می بیند که فرد را با امر به معروف و نهی از منکر از آن آسیب باز دارد.
این کارشناس مذهبی در بخشی دیگر از سخنان خود به گناه و انعکاس دنیوی و اخروی اشاره کرد و گفت: برخی از رفتارها منجر به گناه و برخی از گناهان با انعکاس آسیب ها و بلایای دنیوی و برخی با بلایای اخروی همراه است.
وی در ادامه افزود: مومنی که سبک زندگی خود را عبودیت و بندگی قرار داده است با ارتکاب به گناه از جایگاه ارزشمند خود تنزیل می شود و این امر موجب بلاهای ها دنیایی و اخروی برای وی می گردد.
حجت‌الاسلام موسوی شالی در پایان خاطرنشان کرد:امر به معروف و نهی از منکر در بسیاری از امور همچون‏ امور اجتماعی،اقتصادی،فرهنگی و حتی علمی از واجبات‏ کفایی است و هدف آن این است که جامعه اسلامی همیشه‏ بیدار و هوشیار بوده و مواظب اوضاع داخلی و خارجی باشد و مردم ناظر اعمال و کردار یکدیگر بوده و در حقیقت چشم و گوش برای هم باشند و نگذارند از طرف دشمنان آگاه و دوستان نادان و ناآگاه،اعمال سلیقه‏های انحرافی در فکر و اندیشه و عمل در محیط اسلامی صورت گیرد و موجب تزلزل‏ و سستی معتقدات دینی و باورهای الهی گردند
ارسال نظرات
پر بیننده ها