خبرهای داغ:
نماینده ولی فقیه در استان اصفهان گفت: تنها شیعه به این موضوع مفتخر است که اگر روحانیت آن، عملی را توصیه می‌کند خود در صف نخست اجرا قرار دارد، بر همین اساس روحانیون ما در زمان دفاع مقدس نیز در صف مقدم بوده‌اند.
کد خبر: ۸۷۱۹۷۰۳
|
۰۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصفهان، آیت‌الله سید یوسف طباطبایی نژاد ظهر امروز در هشتمین اجلاسیه شهدای روحانی و طلبه استان اصفهان با اشاره به پیشگامی روحانیت شیعه در زمینه‌های مختلف اظهار داشت: افتخار می‌کنیم که روحانیت شیعه اگر مطالب دینی را برای مردم بیان می‌کند خود نیز در جبهه مقدم اجرای آن قرار دارد.

وی افزود: روحانیت شیعه این معنا را از فرموده‌های امام علی (ع) دریافت کرده است که ایشان فرمود «من هیچ چیزی را به مردم توصیه نکرده‌ام مگر اینکه خود آن را انجام داده‌ام و مردم را از هیچ کاری نهی نکرده‌ام مگر اینکه خود آن را ترک کرده‌ام.»

امام جمعه اصفهان افزود: تنها شیعه به این موضوع مفتخر است که اگر روحانیت آن، عملی را توصیه می‌کند خود در صف نخست اجرا قرار دارد، بر همین اساس روحانیون ما در زمان دفاع مقدس نیز در صف مقدم بوده‌اند.

وی بیان کرد: در زمان دفاع مقدس 25 تا 30 هزار روحانی و طلبه در جبهه‌های جنگ حق علیه باطل حضور داشتند که حدود یک ششم آنها به شهادت رسیدند و این نشان دهنده همراهی روحانیت شیعه با مردم است.

آیت‌الله طباطبایی نژاد تصریح کرد: مذهب ما راه و روش ائمه اطهار است و اینکه به ما صفت شیعه جعفری را می‌دهند به این دلیل است که در زمان امام صادق (ع) اندیشه‌های مختلفی همچون معتزلی و شافعی وجود داشت و برای مشخص شدن گروه‌های مختلف مذهبی هر کدام را لقبی می‌دانند که به شیعیان جعفری می‌گفتند.

وی با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی امام صادق (ع) گفت: همه گروه‌های علمی و مذهبی به دلیل عظمت علمی امام صادق (ع) ایشان را مورد احترام قرار می‌دادند و آن حضرت فرصت خوبی برای تبلیغ و بیان علوم اسلامی پیدا کرده بود.

نماینده ولی فقیه در استان اصفهان بیان کرد: اینکه امام صادق (ع) همچون امام حسین (ع) قیام نکرد نخست به دلیل اندک بودن تعداد یاران ایشان بود و دلیل دیگر این بود که موقعیت زمانی امام صادق (ع) به گونه‌ای بود که ایشان باید به سوالات علمی گروه‌های مختلف مذهبی پاسخ می‌دادند.

وی خاطرنشان کرد: در زمان امام صادق (ع) 240 سال از ابتدای اسلام گذشته و علم و دانش وسعت پیدا کرده بود، بنابراین لازم بود ایشان پاسخگوی سوالات علمی باشند اما در زمان امام حسین (ع) مشکل اصلی خلافت و فاسد بودن خلفا بود که این مسئله به جز شهادت امام حسین (ع) مشخص نمی‌شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها