خبرهای داغ:

مراسم سالگرد یورش وحشیانه عمال رژیم پهلوی به فیضیه در قم برگزار شد

مراسم پنجاه و پنجمین سالگرد یورش وحشیانه دژخیمان رژیم پهلوی به مدرسه فیضیه و به شهادت رساندن جمعی از طلاب عصر شنبه در مدرسه فیضیه قم برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۱۹۸۴۰
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۶
مراسم سالگرد یورش وحشیانه عمال رژیم پهلوی به فیضیه در قم برگزار شد
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، در این مراسم که شخصیت های برجسته ای همچون آیت الله اعرافی رئیس حوزه های علمیه کشور، تولیت آستان مقدس حضرت معصومه (س) ،اعضای مجلس خبرگان رهبری و جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، استاندار و حجت الاسلام ذوالنور نماینده قم در مجلس شورای اسلامی حضور داشتند، عضو مجلس خبرگان رهبری سخنانی را ایراد کرد. 

آیت الله سید هاشم حسینی بوشهری با بیان اینکه طاغوت های زمان همواره در برابر چهره های الهی مبارزه می کنند، و جنگ و یورش راه می اندازند، اظهار داشت: پنجاه و پنج سال پیش در همین مدرسه فیضیه طاغوت زمان در برابر شخصیت امام، مراجع تقلید و شخصیت برجسته ای همچون آیت الله گلپایگانی که آمده بود، در مجلس عزای امام صادق(ع) شرکت کند، حمله را آغاز کرد، کماندو راه انداخت، و نیروهای نظامی را با اسلحه وارد فیضیه کرد. 

وی ادامه داد: در آن روز عده ای در لباس دهقان و کشاورز به فیضیه ریختند و به سر و صورت طلبه ها زدند، و آنها را زخمی کردند و از طبقه دوم ساختمان به رودخانه انداختند. 

رئیس سابق حوزه های علمیه کشورگفت: در آن روز فاجعه عظیمی رخ داد، و حرکت ددمنشانه ای بود که طاغوت زمان ما به پیروی از منصور دوانقی طاغوت عصر امام صادق(ع) انجام داد، و این روش طاغوت های زمان در هر برهه ای از تاریخ است. 

آیت الله حسینی بوشهری همچنین با بیان اینکه این روز مقدمه ای برای قیام 15 خرداد و تبعید حضرت امام(ره) شد، افزود: به دنبال ضرب و شتم طلاب از سوی عمال رژیم پهلوی، آیت الله گلپایگانی در یکی از حجره های فیضیه زندانی شد، و تعدادی از همراهان آن مرجع بزرگ کنار در ایستادند تا از جان او در برابر یورش ماموران مسلح رژیم حفاظت کنند. 

نظامیان و دژخیمان رژیم پهلوی در روز دوم فروردین سال 1342 شمسی، همزمان با سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع)، با یورش وحشیانه به مدرسه فیضیه قم، مراسم سوگواری شهادت امام صادق(ع) که به دعوت آیت الله محمد رضا گلپایگانی(ره) ترتیب یافته بود، را به خاک و خون کشیدند. 

همه ساله در سالروز شهادت امام صادق مراسم یادبودی از سوی بیت آن مرجع تقلید فقید در فیضیه برگزار می شود.
ارسال نظرات