مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران گفت: فاز توسعه (دوم) معدن طلای زرشوران به زودی به فراخوان گذاشته می‌شود.
کد خبر: ۸۷۱۹۸۴۳
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج، محمدرضا احمدی در جمع خبرنگاران بازدید‌کننده از مجتمع طلای زرشوران گفت: طرح توسعه این شرکت برای افزایش تولید با ورودی خوراک 600 هزار تن با سرمایه گذاری 950 میلیارد ریال و 4/5 میلیون یورو را در برنامه داریم که قرار است به صورت EPC انجام شود.

وی تصریح کرد: تا یک هفته آینده آگهی فاز توسعه زرشوارن از طریق جراید اعلام عمومی خواهد شد ضمن اینکه حضور پیمانکاران با یک مشاور خارجی در برنامه پیش بینی شده است.
احمدی همچنین از انتشار اوراق مشارکت به میزان 700میلیارد ریال برای اجرای فاز 2 طرح توسعه طلای زرشوران خبر داد و گفت: بخشی از تجهیزات مورد نیاز فاز 2 خریداری شده و تاکنون متقاضیانی نیز برای اجرای فاز 2 آمادگی خود را اعلام کرده اند.
وی درباره عملکرد سال گذشته این شرکت گفت: معدن طلای زرشوران در 4 ماه نخست امسال 137 کیلوگرم شمش طلا تولید کرد که نسبت به مدت مشابه سال قبل 4 برابر و میزان استخراج از معدن نیز دو برابر سال قبل بود.
اوافزود: برنامه سال جاری دستیابی به تولید 600 کیلوگرم طلا و همچنین 10 میلیون مترمکعب استخراج ماده معدنی و باطله است.
مدیرعامل شرکت گسترش معادن و صنایع معدنی طلای زرشوران ادامه داد: این معدن از نظر ذخیره در کلاس جهانی است و براساس آخرین اکتشافات انجام شده دارای ذخیره‌ای بیش از 27.5 میلیون تن ماده معدنی است. همچنین آنتیموان و آرسنیک به ترتیب 8 و 7 درصد ذخایر معدن را تشکیل می‌دهد.
ارسال نظرات