روزنامه ایتالیایی ایل جورناله دی سیپچلیا در گزارشی از ابتکار جدید جمهوری اسلامی ایران برای معرفی اسلام به زبان ایتالیایی تحت عنوان 'اسلام برای همه، 40 درس اسلام خبر داد و آنرا پیامی روشن علیه تروریسم خواند.
کد خبر: ۸۷۱۹۹۴۱
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج،برای نخستین بار توسط جمهوری اسلامی ایران یک برنامه تلویزیونی بطور کامل به زبان ایتالیایی و با هدف معرفی اسلام واقعی و پاسخ به سوال ایتالیایی ها در خصوص جهان اسلام ، ساخته شد.
این روزنامه افزود: این برنامه تلویزیونی که در ایران ساخته شده شامل چهل درس 20 دقیقه ای برای توضیح دادن اسلام به ایتالیایی ها در قالب 40 دی وی دی است که بزودی در ایتالیا توزیع خواهد شد.

این روزنامه نوشت: این برنامه آموزشی تلویزیونی به خواست جامعه المرتضی، کانونی که شناخت اسلام را در سطح جهانی ترویج می کند و با موسسه فناوری قم همکاری دارد، ساخته شده است.

این روزنامه با تاکید بر پیام روشن این برنامه تلویزیونی علیه تروریسم، نوشت: مصطفی میلانی کارشناس اسلامی در این باره توضیح می دهد که جهاد اسلامی مبارزه علیه ظالمان بر پایه الگوی مبارزه موسی علیه فرعون است که در قرآن نیز تعریف شده است و به هیچ وجهی اجازه اقدام علیه غیرنظامیان بی گناه را نمی دهد و اغلب جنبه دفاعی دارد.
 
رویدادهای خشن در جهان که به نام اسلام بوقوع می پیوندند کار متعصبان منحرف است و جهان اسلام باید آن را محکوم و منزوی کند.

حجت الاسلام زادهوش مدیر جامعه المرتضی نیز می گوید: این برنامه تلویزیونی در ماه های آینده از طریق نمایندگی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در ایتالیا قابل دسترس برای علاقمندان است.

خبرگزاری 'اجی' و روزنامه 'ایل جورناله' نیز با مضامین مشابه از ساخت این برنامه تلویزیونی خبر دادند.
منبع: ایرنا
ارسال نظرات