عبدالمجید فرایی در گفتگو با «بسیج»:

وزارت ارشاد از سرودهای انقلابی حمایت کند

شاعر انقلابی و آئینی کشورمان گفت: امیدوارم فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد جای خالی سرود انگیزشی ایجاد کند و حتما شاعرانی به این سمت بروند، من به نوبه خود به عنوان یک شاعر این مسئله را وظیفه خود می دانم.
کد خبر: ۸۷۱۹۹۵۲
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۰
عبدالمجید فرایی شاعر انقلابی و آئینی کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج گفت: سرود یکی از انواع شعر است که بسیار تهییج کننده می باشد و به مردم انگیزه می دهد.

وی افزود: مرحوم حمید سبزواری از قبل از انقلاب این خصیصه را داشتند و بن مایه این ویژگی، اعتقاد ایشان به دین و مذهب و امام و رهبری بود.

فرایی ادامه داد: متاسفانه کسانی که این رویه را دارند کم اند و خیلی از شاعران به سمت دین نمی روند، سرود یک شیوه و تخصص و صنعت است، امیدوارم فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد جای خالی سرود انگیزشی ایجاد کند و حتما شاعرانی به این سمت بروند، من به نوبه خود به عنوان یک شاعر این مسئله را وظیفه خود می دانم.

شاعر انقلابی و آئینی کشورمان تصریح کرد: سرود در واقع شعر آئینی، حماسی و انقلابی است که مهیج باشد و نهادهای فرهنگی مثل ارشاد باید در این راه کوشش و حمایت لازم را داشته باشند و مردم را هدایت کنند ولی متاسفانه در حال حاضر ما چنین مسئله ای را نمی بینیم.

فرایی اظهار داشت: در مورد سرود باید گفت که در درجه اول شعر باید مایه دار و جاندار باشد و از عمق جان و اعتقاد انسان سرچشمه گرفته باشد تا تاثیرگذار باشد، و در ادامه کار باید آهنگساز و اجرای خوب داشته باشد و در جای خوب خوانده شود.

وی با اشاره به سرود "خمینی ای امام" گفت: این سرود علاوه بر شعر خوب ویژگی اش این بود که در آن زمان حساس یعنی لحظه ورود امام راحل و در مکان خوب یعنی مقابل هواپیمای امام سروده شد.

گفتنی است عبدالمجید فرایی، شاعر انقلابی و آئینی کشورمان که فرزند خطه کهن، مذهبی و ولایت‌مدار ری است بیش از 27 هزار بیت شعر در موضوعات گوناگون از جمله اهل بیت عصمت و طهارت (ع)، انقلاب اسلامی، ولایت و شهیدان سروده است.

ارسال نظرات