حجت‌الاسلام محمدکاظم راشد یزدی:

علم و عقل از موازین دین است

استاد حوزه و دانشگاه، مدیران مدارس علوم و معارف اسلامی صدرا را مهندسان انساز ساز و انصار دین الله برشمرد.
کد خبر: ۸۷۱۹۹۷۷
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۱

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت‌الاسلام و المسلمین راشد یزدی در جمع مدیران دبیرستان های صدرا حضور یافت و با آرزوی توفیق برای مدیران و استواری در این راه گفت: اسلام دین علم است و از موازین دین، علم و عقل است.

سخنران همایش مدیران صدرا در شهر کرد افزود: حضرت علی علیه السلام در لحظات آخر عمر بابرکت رسول الله از ایشان خواست یک بار دیگر خلاصه ی اسلام را بیان کند و حضرت فرمود:« یکی اینکه عقل، اصل دین است، دیگر اینکه علم سلاح اسلام است، صبر پوشش آن است، سرمایه ی من محبت بود، نور چشم من در نماز، میوه ی دلم ذکر و یاد خدا، اندوه من برای امتم است و نگرانشان هستم».

حجت‌الاسلام راشد یزدی با اشاره روایتی از امام رضا علیه السلام در مورداحکام تکلیفیه گفت: هیچ چیز حلال نشده مگر به سبب منفعت و هیچ چیز حرام نشده مگر به سبب ضرر و مفسده و بر همین اساس هیچ پیامبری جاعل و واضع نبوده مگر پیامبر گرامی اسلام که هم جاعل بوده و هم واضع.

وی با تعریف معرفت حسی، علمی و معرفت فلسفی و اشاره به اینکه اولین کلمه در اسلام اقرا «بخوان» و اولین اسباب در اسلام قلم است، اظهار کرد: مدیران صدرا زمامداران راهنمایی و تربیت دانش آموزان در مدارس هستند.

این استاد عالی حوزه‌های علمیه بیان کرد: خداوند در قلم و اهل قلم خیری قرار داده که کهنه شدنی نیست و جایگاه قلم را پشت گوش نزدیک مغز یا روی سینه کنار قلب دانست.

حجت‌الاسلام راشد یزدی با ابراز درود بر کسانی که پایه های این نوع تدریس را بنا نهاده اند بیان کرد: در حال حاضر اینگونه اماکن آموزشی نجات دهنده بشریت هستند.

وی با تاکید بر اینکه در عصر کنونی سنگر های جوامع بشری بر مبنای فرهنگ بنا نهاده شده است، گفت: تنها نجات دهنده بشریت در عصر کنونی فرهنگ اسلامی است و ایجاد فرهنگ اسلامی باید یکی از اولویت هایی اینگونه مدارس باشد.

حجت‌الاسلام راشد یزدی نقش و ارزش فعالیت مدیران صدرا را در تربیت انسان متدین غیر قابل ارزش گذاری عنوان کرد و گفت: مدیران باید زمان و عصر خود را بشناسند و این زمان شناسی واجب است، چراکه مدیران فرصت اشتباه ندارند.

وی با بیان اینکه عصر حاضر عصر نیزه و زور بدنی نیست، عصر لیزر و فرهنگ است اذعان کرد: جنگ، جنگ فرهنگ است و هر ملتی که فرهنگ قوی تر داشته باشد برنده است.

مهمانِ همایشِ مدیران دبیرستان های علوم و معارف اسلامی استان های چهارمحال و بختیاری، اصفهان، خوزستان، لرستان، مرکزی، کهکیلویه و بویر احمد، در ادامه سخنان خود با بیان اینکه در اسلام سه شرطِ دانستن، توانایی و خواستن برای انتخاب شغل مطرح است، افزود: مدیران صدرا مهندسان انسان سازی و توانایی تغییر وضعیت و ماهیت جامعه را دارا هستند.

وی گفت: قیمت گذاری مولد، روی تولید آن است و انسان سازی شما ارزشش غیر قابل ارزیابی است و هر چه دراین راه از عمر خود خرج کنید، سرمایه گذاری برای آخرت است.

گفتنی است همایش مدیران و رابطین مدارس معارف اسلامی صدرا استان های اصفهان، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، کهگیلویه و بوراحمد، لرستان و مرکزی از پنجم تا هفتم مرداد ۹۵ به میزبانی استان چهارمحال و بختیاری در خانه معلم شهرکرد برگزار شد.

ارسال نظرات