معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان:
کاپ اخلاق المپیاد آماده طرح دادرس در بخش برادران به تیم ابهر و در بخش خواهران نیز به تیم طارم تعلق گرفت.
کد خبر: ۸۷۱۹۹۹۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۴۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر استان زنجان با بیان اینکه تیم دانش آموزی عضو جمعیت هلال احمر شهرستان خرمدره بنا به دلایلی در این رقابت ها حضور پیدا نکردند گفت: تیم های ماهنشان و زنجان در مرحله استانی چهارمین دوره المپیاد آماده طرح دادرس (دانش آموز آماده برای روزهای سخت) زنجان به برتری دست یافتند.

جمشیدی با اشاره به اینکه 168نفر از دانش آموزان منتخب شهرستان های استان زنجان در این المپیاد حضور داشتند افزود: هر یک از شهرستان های این استان با 28 دختر و پسر در قالب دو تیم 14 نفره در این المپیاد که با همکاری شعب جمعیت هلال احمر، اداره کل آموزش و پرورش و حوزه معاونت امداد و نجات این جمعیت شرکت داشتند.

وی اظهار کرد: با اجرای طرح دادرس در واقع شعار جمعیت هلال احمر 'هر خانواده یک امدادگر' تحقق می یابد که به حتم در نجات جان اعضای خانواده هنگام وقوع حوادث احتمالی موثر خواهد بود.

مهارت های امدادرسانی هلال احمر یکی از برنامه های تعریف شده آموزشی و تربیتی است که با هدف رشد و شکوفایی استعدادهای علمی و امدادی، ارتقا روحیه کار گروهی و افزایش سطح آگاهی دانش آموزان عضو سازمان جوانان جمعیت هلال احمر طرح ریزی شده و اجرا می شود.

المپیاد آماده دادرس طی چند مرحله برگزار می گردد که با تکیه بر تربیت تیم های امدادی دانش آموزی به ارتقا سطح ایمنی و کاهش خطرپذیری مدارس کشور منجر می شود.

تشخیص علایم حیاتی، احیا قلبی - ریوی، مراحل بند آوردن خونریزی، نحوه پانسمان و بانداژ، آتل بندی محلا شکستگی، اسکان اضطراری، سرفصل تخصصی این المپیادها است.

ارسال نظرات