مسئول آب و فاضلاب شهری شهرستان طارم:

طارم دومین شهر زنجان در داشتن نقشه تأسیساتی است

شهرستان طارم دومین شهر زنجان است که دارای نقشه تأسیساتی است.
کد خبر: ۸۷۲۰۰۱۲
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۶
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، مسئول آب و فاضلاب شهری شهرستان طارم در مراسمی که به مناسبت هفته صرفه جویی در مصرف آب برگزار شده بود، با اشاره به نقشه تأسیسات ما می توانیم صرفه جویی بهینه در مصرف آب داشته باشیم، گفت: شهرستان طارم دومین شهر زنجان است که دارای نقشه تأسیساتی است.

علی قاسمی در این مراسم با اشاره به نقش و اهمیت آب در زندگی موچودات جهان افزود: با توجه به اینکه در هفته صرفه جویی در مصرف آب قرار داریم باید بیاد داشته باشیم که آب مایه حیات است اگر در جای واقعی خود مصرف نشود یک مسأله است.

وی خاطرنشان کرد: در کشور ما تعداد ۳۰۰ شهر با کمبود آب مواجه اند علاوه بر روستاهایی که با تانکر آب به آن مناطق می رسد بنابراین شکرگذاری و مصرف بهینه در این زمینه کارساز است.

مسئول آب و فاضلاب شهری شهرستان طارم تصریح کرد: ایجاد تأسیسات فاضلاب شهری تلاشی گسترده برای حفاظت از منابع آب ، خاک و تأمین بهداشت و سلامت جامعه است.

قاسمی با بیان اینکه با نقشه تأسیسات ما می توانیم صرفه جویی بهینه درمصرف آب داشته باشیم افزود: شهرستان طارم دومین شهر استان زنجان است که دارای نقشه تأسیساتی است.

وی به اهمیت شبکه های جمع آوری فاضلاب اشاره کرد و گفت: به لحاظ کارآیی چشمگیری که تأسیسات فاضلاب در حفظ بهداشت محیط زندگی و پاکیزگی شهرمان دارند یکی از مهمترین امکانات زیر بنایی می باشد.

این مسئول اظهار داشت: با هدایت فاضلاب ها به شبکه ها و کم شدن رطوبت زیر ساختمان ها خطر نشست در آنها کاهش می یابد بنابراین از تجمع انواع موجودات بیماری زا در خاک و نفوذ آنها به منابع زیرزمینی آب کاسته می شود.

قاسمی خاطرنشان کرد: با هدایت فاضلاب ها امکان استفاده مجدد در بخش های کشاورزی فراهم می گردد و هم چنین هزینه های تخلیه چاه پس از اشباع شدن چاه های جذبی نیز حذف می گردد.

ارسال نظرات