خبرهای داغ:
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان خبر داد؛
مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان گفت:هدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ نبوی، علوی و رضوی می باشد .
کد خبر: ۸۷۲۰۰۶۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۰
به گزارش خبرگزازی بسیج از گرگان، حجت الاسلام علی اصغر فضیلت پیش ازظهر امروز در نشست خبری جشنواره ملی پویانمایی با اصحاب رسانه، اظهار کردهدف از برگزاری این جشنواره اشاعه و ترویج فرهنگ نبوی، علوی و رضوی می باشد .

وی افزودبنا بر این است که با خلق آثار انیمیشن در بخش فیلم و فیلمنامه به سیره و رفتارهای نبوی و ائمه معصومین و به ویژه امام رضا(ع) پرداخته شود.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان با اشاره به این موضوع که چرا در غالب انیمیشن به سیره پیامبران و معصومین پرداخته می شود، بیان داشتکمک به تغییر رفتار جامعه به سمت و سوی رفتار نبوی، علوی و رضوی و همچنین گرامیداشت تولید کنندگان و پدیدآورندگان آثار برتر فرهنگی و هنری در زمینه سیره شخصیت و معارف اهل بیت عصمت و طهارت که در غالب یک اثر سینمایی به صورت انیمیشن و یا حداقل یک فیلم نامه می باشد.

حجت الاسلام فضیلت در رابطه با بحث اطلاع رسانی اذعان کردیک هزار پوستر و دو هزار فراخوان جشنواره به سراسر کشور از جمله ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراکز صدا و سیما، حوزه های هنری، دفاتر انجمن سینمای جوان کشور و دانشگاه ها و مراکز علمی که رشته های مرتبط با رشته انیمیشن داشتند در سراسر کشور اطلاع رسانی صورت گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه جلسات متعددی با حضور هنرمندان فعال در زمینه تولید انیمیشن در سطح استان گلستان برگزار شد، اظهار کردهدف از این جلسات ایجاد پویایی، نشاط و انگیزه در هنرمندان و سینما گران بخش انیمیشن و همچنین دریافت پیشنهادات این بخش به منظور افزایش سطح کمی و کیفی جشنواره می باشد.

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گلستان بیان داشت انتخاب متخصصین در این حوزه صورت گرفته است و اسامی به دبیرخانه جشنواره مستقر در بنیاد علمی امام رضا در مشهد مقدس ارسال شده است و یک امضای توافق نامه با مجری برگزاری جشنواره، (شرکت فیلم سازی هنر کده فیلم و تصویر پارسیان گلستان) داشته ایم.

حجت الاسلام فضیلت جشنواره پویانمایی را متشکل از دو بخش اصلی و جنبی خواند و گفتدر بخش اصلی، مشاهده فیلم کوتاه و فیلمنامه و بخش جنبی به موضوعات مختلف از جمله نشست ها و کارگاه های آموزشی، نمایشگاه هنری و نمایش انیمیشن های برگزیده هفت دوره قبل پرداخته می شود.

وی در رابطه با تعداد آثار ارسال شده اظهار کرددر مجموع ۸۷ اثر به دبیرخانه ارسال شد که ۴۴ فیلم انیمیشن و ۴۳ فیلمنامه را شامل بود که پس از داوری های انجام شده ۳۲ فیلم انیمیشن و ۳۲ فیلمنامه به بخش مسابقه راه پیدا کرد.

 انتهای پیام/
ارسال نظرات
پر بیننده ها