استاندار زنجان:

استان زنجان شتاب چشمگیری در توسعه صنعتی داشته است

استان زنجان با شتاب چشمگیری که در توسعه صنعتی داشته، توانسته است رتبه سرمایه گذاری های صنعتی خود را طی سه سال گذشته از رتبه 18 به جایگاه 15 کشور ارتقاء بخشد.
کد خبر: ۸۷۲۰۰۷۳
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۳
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در نخستین همایش رویکردهای نو در آموزش های فنی و حرفه ای که با محوریت تبدیل شدن استان زنجان به قطب برق، الکترونیک و آی تی در اداره کل فنی و حرفه ای زنجان برگزار شده بود، گفت: یکی از مشکلات فارغ التحصیلان دانشگاهی را نداشتن مهارت های لازم می باشد.

مهندس انصاری افزود: از بیش از سه میلیون فارغ التحصیل که بخش قابل توجهی از آنان در رشته های نظری تحصیل نموده اند و بخش قابل توجهی از این تعداد آموزش هایی داشته اند که نیاز بنگاههای اقتصادی و بازار کار را برطرف نمی کند.

وی اظهار داشت: تا مدتها برنامه ریزی منطقه ای در آموزش های فنی و حرفه ای ضعیف بود و اساس آموزش ها چه در تربیت مربیان و چه در محتوای آموزش های مهارتی بصورت ملی برنامه ریزی می شد و تنها مشاغل عمومی خاصی را توسعه می داد.

استاندار زنجان افزود: خوشبختانه از حدود 10 الی 15 سال پیش تاکنون گرایش ها به سمت تدوین برنامه های آموزشی متناسب با نیاز های استان ها سوق پیدا کرده و از تدوین محتوای آموزشی تا تربیت مربیان و مهارتها با توجه به نیاز بازار انجام می شود.

وی شرط موفقیت در آموزش های فنی و حرفه ای را همسویی برنامه های آموزشی با جهت گیری های توسعه استان دانست و خاطرنشان کرد: با سرمایه گذاری های انجام شده در توسعه استان، آموزش نیروی انسانی متخصص و متناسب با برنامه های توسعه ای استان باید در دستور کار قرار گیرد.

مقام عالی استان بر ضرورت نوآوری در 3 محور هدفگذاری، جهت گیری و روش های آموزشی تاکید نمود و اظهار داشت: نوآوری در هدفگذاری موجب بازسازی رویکردها و برنامه ریزی در جهت توسعه استان خواهد شد و نوآوری در جهت گیری می تواند توسعه مهارتهای نوین و حرفه ای در حوزه های جدید را بدنبال داشته باشد و نوآوری در استفاده از روش ها و ابزار آموزشی می تواند موجب تعمیق و پایداری مهارتها در جوانان شود.

مهندس انصاری افزود: رویکردهای نوین در آموزش های فنی و حرفه ای مستلزم بازآموزی مربیان، ارتقاء تکنولوژی های موجود، انجام مطالعات و تحقیقات موثر و هدفگذاری های مناسب می باشد تا استان زنجان بعنوان قطب برق، الکترونیک و آی تی کشور معرفی شود.

وی از تصویب نقشه راه تبدیل استان به قطب برق، الکترونیک و IT کشور خبر داد و گفت: استان زنجان با شتاب چشمگیری که در توسعه صنعتی داشته، توانسته است رتبه سرمایه گذاری های صنعتی خود را طی سه سال گذشته از رتبه 18 به جایگاه 15 کشور ارتقاء بخشد و بر اساس آنچه از طرح های صنعتی در دست اجرا برای بهره برداری در سال جدید پیش بینی شده است که این رتبه قابلیت ارتقاء به 12 را تا پایان سال دارد.

استاندار زنجان وجود بیش از 8 هزار فارغ التحصیل رشته های IT و الکترونیک در استان زنجان و ظرفیت بالای دانشگاهها و مراکز علمی استان برای تربیت نیروی انسانی متخصص را یکی از نقاط قوت استان در توسعه صنایع برق، الکترونیک و آی تی دانست و اظهار داشت: مجموعه آموزش های فنی و حرفه ای استان نیز می تواند با ارائه آموزش های مناسب ظرف مدت چند ماه افراد را به سطحی از مهارت برساند که نیروی انسانی برای حمایت از طرح تبدیل زنجان به قطب برق و الکترونیک و آی تی کشور را تامین نماید.

استاندار زنجان خاطر نشان ساخت: ظرفیت ثروت آفرینی این حوزه در زنجان می تواند جایگاه اقتصادی استان را ارتقاء بخشد و با توسعه صنایع پاک و غیر آلاینده، زمینه اشتغال تعداد بیشتری از فارغ التحصیلان را فراهم نماید.

ارسال نظرات