خبرهای داغ:
اردوی جهادی یکروزه بسیجیان خواهر شهرستان آزادشهر با هدف کمک به برداشت محصول کشاورزان نیازمند برگزار گردید.
کد خبر: ۸۷۲۰۰۹۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان به نقل از روابط عمومی سپاه نینوا استان گلستان، در روستای مرزبن از توابع شهرستان آزادشهر،بسیجیان خواهر شهرستان با شناسایی و خدمت رسانی در برداشت محصول پیاز کشاورز نیازمند روستای مرزبن  کمک شایانی در کاهش هزینه های این کشاورز شهرستان داشتند.

گفتنی است،از آنجایی که این محصول بازه زمانی تقریباً طولانی تری نسبت به کشت های دیگر داشته و در این بازه زمانی کشاورزان قابلیت کشت دیگری ندارند هزینه زیاد و صرفه کمی نسبت به محصولات دیگر را برا ی کشاورزان بدنبال دارد بطوریکه بیشتر سود در این بخش را یا دلالان برده و یا با قیمت گذاری های غیرکارشناسی و نامناسبی که متولیان این امر داشته، ضربه بزرگی به کشاورزان و تولید این محصول زده است.

هدف از اجرای این اردو در اولویت اول خدمت رسانی و محرومیت زدایی از نقاط محروم شهرستان بوده و در اولویت دوم در موضوع  کشاورزی و در بعضی از مناطق بدلیل هزینه های بالای کشت وکار برخی از کشاورزان زمینهای کشاورزی را رها نموده و یا تنها در یک نوبت به کشت می پردازند که این موضوع ضربه بزرگی به سطح تولیدات کشاورزی شهرستان و استان خواهد زد و در نهایت با اجرای این طرح اوقات فراغت بسیجیان به بهترین نحو در جهت خدمت رساندن به محرومین جامعه غنی سازی می شود.

شایان ذکر است: برای اجرای این اردو تعدادی از خواهران بسیجی در برداشت محصول پیاز این کشاورزی روستایی حضور پیدا کرده و با روحیه جهادی که در بین بسیجیان وجود دارد توانستند از هزینه های بالای نیروی کارگری در برداشت محصول به کشاورز کاسته و کمک قابل توجهی به ایشان داشته باشند.

مسئول بسیج سازندگی ناحیه آزادشهر در این خصوص اظهار داشت: بدلیل نرخ بالای برخی از نهاده های کشاورزی  بهنگام کاشت و قیمت پایین خرید محصول از کشاورزان در سطح مزارع در برخی از موارد کشاورزان از کاشت و یا جمع آوری محصول خودداری نموده و این موضوع تأثیر سویی در سطح تولیدات کشاورزی خواهد داشت و در صورتی عدم اجرای این طرح بسیاری از تولیدات کشاورزی تبدیل به ضایعات شده و زحمات کشاورزان بثمر نخواهد نشست.

وی در ادامه افزود:در اقتصاد مقاومتی کاهش ضایعات کشاورزی و کاهش هزینه های کشت و کار می تواند یکی از ارکان و اهداف مسئولیتی و مأموریتی این سازمان در تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی باشد که با اجرای اردوهای جهادی و کمک بسیجیان به دولت و مردم در آبادانی کشور،  علاوه بر غنی سازی اوقات فراغت جوانان، کمک و خدمت رسانی مناسبی به نقاط محروم بوده که با اجرای این طرح به این مهم دست خواهیم یافت. 

حسینی در ادامه افزود: مجموعه بسیج سازندگی آمادگی خدمت رسانی به مردم محروم نقاط مختلف شهرستان را در عرصه های گوناگون عمرانی، کشاورزی ، بهداشت و سلامت و آموزش داشته و در صورت اطلاع رسانی به یاری مردم خواهد شتافت.

این مقام مسئول در پایان افزود: موضوع دیگر در اجرای این طرح استفاده از برخی بسیجیان دانشجو در رشته های کشاورزی است که در عمل به آنچه که در عرصه دانشگاهی کسب نموده در میدان عمل نیز با آن مواجه شده و تجربه بزرگی در ارتقای سطح دانش خود و انتقال یافته های علمی به کشاورزان خواهند داشت.

ارسال نظرات
پر بیننده ها