امام جمعه بیله سوار:

قانون مبارزه با «قاچاق» باید اصلاح شود

قانون مبارزه با قاچاق باید اصلاح شود زیرا که جرایم مربوط به قاچاق به هیچ وجه متناسب با میزان خسارت نیست.
کد خبر: ۸۷۲۰۱۲۸
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از بیله سوار، حجت الاسلام کریم قیاسی امام جمعه بیله سوار در خطبه های امروز نمازجمعه به کشف اخیر و بی سابقه ی ده ها تن کالای قاچاق در کشور اشاره کرد و اظهار داشت: در صورت عدم مبارزه با قاچاق، گرفتاری ها روز به روز بیشتر شده و این در نهایت به نظام اقتصادی کشور ضربه وارد می کند.

وی با عنوان اینکه قاچاق چاقویی است که از پشت به نظام زده می شود گفت: قانون مبارزه با قاچاق باید اصلاح شود زیرا که جرایم مربوط به قاچاق به هیچ وجه متناسب با میزان خسارت نبوده و مسئولان حتما باید در این زمینه تصمیم گیری داشته باشند.

وی به امار نگران کننده مراجع ذیربط در خصوص قاچاق اشاره کرد و گفت: بنا بر اعلام سازمان های اماری کشور در حال حاضر بیش از 98 درصد قاچاق کشور کشف نشده و تنها از این مقدار 2 درصد کشف شده است.

وی با بیان اینکه هر سال 22 میلیارد دلار کالای قاچاق وارد کشور می شود گفت: مهمترین بستر قاچاق کالا در مناطق ازاد تجاری است به طوری که عمده کالاها به طور غیر رسمی وارد منطقه ازاد شده و از ان طریق وارد کشور می شود.

امام جمعه بیله سوار در خصوص موضوع منطقه ازاد نیز گفت: ما مخالف آزاد شدن منطقه مغان و اردبیل و تبدیل انها به منطقه ازاد نیستیم لکن اگر دولت به دنبال ازاد کردن بخشی از نقاط کشور به عنوان مناطق ازاد است باید سازو کارها و قوانینی تصویب شود که این مناطق به جای واردات کالای قاچاق تبدیل به مرکز صادرات و در نهایت اشتغالزایی شود.

حجت الاسلام قیاسی در خطبه اول نمازجمعه با اشاره به فرا رسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفر صادق علیه السلام و تسلیت این روز به نمازگزاران گفت: امام صادق علیه السلام در طول دوران زندگی خود علوم اسلامی را به بهترین نحو نشر و ترویج داد و بیش از 4 هزار شاگرد را تربیت کرد.

وی گفت: دوران امامت و ولایت ائمه به 4 دوره خانه نشینی امام علی علیه السلام به مدت 25 سال، خلافت ایشان به مدت 4 سال و 9 ماه، از صلح امام حسن علیه السلام تا قیام امام حسین علیه السلام و دوره چهارم نیز بعد از قیام عاشورا تا به حال می باشد.

وی ادامه داد: امام صادق علیه السلام در دوره چهارم که همزمان با درگیری میان خلفای بنی عباس و بنی امیه و دوران تبعید و خفگان بود پایه های فکری و دینی را محکم کرد و به ترویج دین پرداخت.

امام جمعه بیله سوار به آغاز دهه کرامت اشاره کرد و افزود: در این دهه که از اول ذی القعده (سالروز ولادت حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها) تا یازدهم این ماه(سالروز ولادت امام رضا علیه السلام) می باشد باید معارف و فرهنگ فاطمی و اهل بیت نشر یافته و با اجرای برنامه های متنوع این دهه گرامی داشته شود.

حجت الاسلام قیاسی به تشریح قیام مشروطه خواهان و در نهایت شکست مشروطیت اشاره کرد و افزود: دشمنان جمهوری اسلامی در حال حاضر بیشتر از زمان مشروطیت بوده و باید مسئولان از بروز دو دسته گی و اختلاف افکنی پرهیز کنند زیرا که عامل اصلی شکست مشروطیت وررد اختلافات به کشور بود.

ارسال نظرات