امام جمعه اصلاندوز بر الگوگیری از ائمه اطهار(ع) و بکارگیری سیره و روش آنها در زندگی فردی و اجتماعی تاکید کرد.
کد خبر: ۸۷۲۰۱۳۰
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۲۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اصلاندوز، حجت الاسلام "عظیم اسدزاده" در خطبه های این هفته نماز جمعه اصلاندوز با تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت حضرت امام جعفرصادق(ع) به فضیلت زندگانی آن حضرت اشاره کرد و گفت:امام جعفرصادق(ع) در دوران امامت خود و فرصت پدید آمده برای مقابله با حکومت اموی و عباسی، بهره‌برداری و یک انقلاب بزرگ فرهنگی را طراحی و پایه‌گذاری کرد که یکی از برکات این انقلاب، تاسیس مذهب تشیع یعنی مکتب جعفری بود.

وی افزود: فرهنگ غنی اسلام توسط امام جعفر صادق(ع) معرفی شد و اسلام حیاتی دوباره گرفت و این حیات تازه، مکتب تشیع را به عالم معرفی کرد.

امام جمعه اصلاندوز بر الگوگیری از سیره و روش ائمه اطهار(ع) و حضرت امام جعفر صادق(ع) تاکید کرد و گفت:ایجاد تفکر درست اسلامی و مبارزه با حکومت ظلم و نیز ایجاد نظام عادلانه توحیدی دو ویژگی حکومت امام جعفرصادق(ع) بود.

حجت الاسلام اسدزاده در خطبه اول به فضیلت علم و تاکید اسلام و قرآن به آن اشاره کرد و گفت:امروزه اهمیت علم و دانش بر بشریت مخفی نیست، همه مکاتب بشری و ادیان آسمانی بر کسب علم و دانش تأکید دارند و پیشرفت و ترقی در مسیر علم را افتخار آمیز می شمرند.

وی افزود:بدون تردید دین مبین اسلام بیش از هر دین و آیین دیگری به علم بها داده و انسان ها را به تعلیم و تعلّم فراخوانده است.

خطیب جمعه اصلاندوز در ادامه با اشاره به سالروز رحلت حضرت آیت الله مشکینی رئیس مجلس خبرگان رهبری و امام جمعه قم افزود:آیت‌الله مشکینی پشتوانه معنوی و الگوی بزرگ اخلاقی برای حوزه و نظام اسلامی بود و درس‌نامه‌های اخلاقی‌اش همچنان مورد توجه قرار دارد.

وی با بیان اینکه آیت‌الله مشکینی هم در عرصه علم و هم در عرصه عمل یکه‌تاز بود، اضافه کرد: آیت‌الله مشکینی جامع علم و عمل بود که همواره زهد و پارسایی پیشه می‌کرد.

امام جمعه اصلاندوز با اشاره به پنجم مرداد سالروز اقامه نخستین نماز جمعه پس از پیروزی انقلاب اسلامی به امامت آیت‌الله طالقانی با بیان اینکه نماز جمعه قلب فرهنگی هر شهر است، گفت: بر اساس فرمایشات رهبری نماز جمعه قرارگاه ایمان، تقوا، بصیرت و اخلاق اسلامی است.

حجت الاسلام اسدزاده خود و همگان را به رعایت تقوای الهی دعوت کرد و گفت:مسلمانان باید توجه داشته باشند تنها راه رستگاری آنها رعایت تقوای الهی است.

در بین الصلاتین نماز جمعه اصلاندوز مراسم سوگواری سالگرد شهادت حضرت امام جعفر صادق (ع) با مداحی سیامک اصلانکش برگزار شد.

ارسال نظرات