Scienceworldreport هشدار داد:

مکمل‌های تولید آمریکا مورد تائید سازمان اف دی ای نیست

Scienceworldreport نوشت: مصرف مکمل‌های رژیم غذایی سالانه بیش از ۲۳ هزار نفر را روانه بیمارستان و افراد را دچار نارسایی کبد می‌کند؛ کارشناسان آمریکایی نیز اعلام کرده‌اند مکمل‌های تولید آمریکا از فرآیند بررسی توسط اف دی ای عبور نمی‌کنند.
کد خبر: ۸۷۲۰۱۹۵
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۳۰

به گزارش سرویس بسیج جامعه پزشکی خبرگزاری بسیج، Scienceworldreport نوشت: یک مطالعه جدید درخصوص مصرف مکمل‌های رژیم غذایی هشدار داده است؛ این مطالعه می‌گوید قرص‌هایی که به‌عنوان مکمل استفاده می‌شود به کبد آسیب می‌رساند.

 

طبق آمارهای ذکر شده؛ مکمل‌های رژیم غذایی سالانه بیش از 23 هزار نفر را روانه بیمارستان می‌کند؛ در واقع، 15 نوع مواد تشکیل دهنده در مکمل‌های رژیم غذایی یافت می‌شود که شامل ویتامین‌ها، پروبیوتیک‌ها و همچنین عناصر تشکیل دهنده قرص‌های لاغری است که برای سلامتی بسیار خطرناک بوده و موجب نارسایی کبد می‌شود.

 

به عنوان مثال، یک قاشق چای خوری پودر کافئین خالص، برابر با حدود 28 فنجان قهوه بوده اما تنها مقدار کوچکی از ترکیبات مکمل را تشکیل داده است؛ بنابراین در نتیجه مصرف مکمل، علائم اوردوز یا مصرف بیش از حد، ظاهر می‌شود.

 

ای بی سی نیوز نیز تائیدیه سلامت مکمل‌های رژیم غذایی را زیر سوال برده است و می نویسد به گفته کارشناسان، برخلاف داروها که به طور قطع از نظر موثر بودن و سلامتی، مورد تائیدیه سازمان اف دی ای است، ضرورتی برای تائید شدن مکمل‌های رژیم غذایی تولید آمریکا توسط این سازمان وجود ندارد و این موضوع مصرف کننده را در معرض خطر می گذارد.

 

از آنجایی که مکمل‌های غذایی از فرآیند بررسی سلامت سازمان غذاوداروی آمریکا عبور نمی‌کنند بنابراین احتمال تقلبی بودن و وجود مواد دارویی غیرمجاز در محتویات این مکمل‌ها وجود دارد.

 

Scienceworldreport براساس گفته‌های متخصصان تغذیه، به مردم توصیه می‌کند: به جای استفاده از مکمل‌های رژیم غذایی، بهتر است فعالیت بدنی مناسب داشت و رژیم غذایی متعادل که شامل میوه و سبزیجات است را مصرف کرد.


ارسال نظرات