مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی گفت: خانه ریاضی با هدف نشر و اشاعه این دانش بنیادی در اراک تاسیس می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۰۲۴۶
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۳۸

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، شهریار فولادوند پیش از ظهر امروز در شورای آموزش و پرورش استان مرکزی که در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد با اشاره به عدم گرایش دانش‌آموزان به رشته ریاضیات در مقطع دبیرستان و نیز بی‌رغبتی به تحصیل در این رشته در سطح استان گفت: برای ارتقا دانش ریاضیات بایستی در نظر گرفته شده تا با همکاری مراکز ذی‌ربط خانه ریاضیات در اراک اجرایی شود.

وی افزود: از سال‌های گذشته یونسکو اجازه ایجاد خانه‌های ریاضی را با هدف نشر و اشاعه این دانش بنیادی را در کشورها داده و طبق همان مصوبه در اراک نیز به دنبال ایجاد خانه ریاضی هستیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی ادامه داد: شهرهای اصفهان، یزد، اردبیل، تبریز و شیراز خانه ریاضی دایر و آغاز به کار کرده است، به واقع خانه ریاضی تنها کاربرد آموزشی نداشته و در این محل می‌توان به دانش‌آموزان آموزش‌هایی را ارائه کرد که در راستای بهبود شرایط صنعتی استان به کارگیری شود.

فولادوند ادامه با اشاره به اجرای طرح تربیت جنسی در بین کودکان به ویژه در مقاطع پیش دبستانی و مهدهای کودک گفت: در صورت تصویب و اجرایی شدن این طرح در سال تحصیلی جدید طرح تربیت جنسی ویژه در مقطع پیش دبستانی عملیاتی می‌شود.

وی افزود: متاسفانه با وجود شبکه‌های مجازی و هجمه فرهنگی دشمنان کودکان و جوانان ما در مقابل انبوه اطلاعات درست یا نادرست قرار گرفته‌اند و این می‌طلبد که خود مراقبتی را از سنین پایین به کودکان خود آموزش دهیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: آگاهی کودکان در این زمینه زمینه ساز کاهش بسیاری از مشکلات و معضلات در جامعه خواهد بود و اجرای این طرح نیز با هدف توضیح این مسئله و رعایت نکات شرعی و اخلاقی اجرایی می‌شود نه اینکه بخواهیم مسائل جنسی را به کودکان آموزش دهیم.

فولادوند با اشاره به لزوم به کارگیری مربیان مجرب در این زمینه گفت: اطلاعات در این کلاس‌ها در قالب نقاشی و غیرمستقیم خواهد بود و هرگز به دنبال بیان مطالب به شکل کاملا شفاف به کودک نیستیم.

وی افزود: خانواده‌ها ممکن است مهارت لازم و کافی را در زمینه ارائه اطلاعات به فرزندان خود نداشته باشند یا اینکه در این زمینه شرم و حیا اجازه ندهد، کودک خود را نسبت به خود مراقبتی جنسی آگاه کنند و آموزش و پرورش به دنبال این موضوع سعی در تربیت نسل سالم دارد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان مرکزی تصریح کرد: کودکان بایستی محدودیت‌ها، برقراری ارتباطات، ارتباطات سالم و ناسالم را بشناسند تا از آسیب‌های روانی در امان باشند، این طرح در تعدادی از استان‌ها در حال اجرایی شدن است و در صورت موافقت اعضای شورای آموزش و پرورش این طرح امسال در مدارس اجرایی می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات