در جاده های ساحلی مازندران چه وضعیتی را شاهدیم که نمی توان بیان کرد!چگونه با مشاهده این وضع سر بر بالین می گذارید؟ چند بار حاضر شده اید در مقابل مشاهده این وضع تذکر لسانی بدهید؟ شاید از بی احترامی آنان نسبت به خود بیم داشته باشید و از پرخاشگری و ضرب و شتم شان هراسان باشید؟
کد خبر: ۸۷۲۰۲۸۴
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، چهارمین یادواره شهدای فلورد سوادکوه با حضور با شکوه عاشقان مکتب ایثار و شهادت و خانواده های معزز شهدا برگزار شد.

حجه الاسلام والمسلمین ترابی فرد سخنران این مراسم دو صفت دنیایی و آخرتی را از ویژگی های ابنا بشر دانست و گفت: ابنا دنیا به دنبال منفعت خود و فرزندان خود هستند و لکن ذخائر دنیوی را برای بشر کافی می دانندو برای دست یابی آن حتی حاضرند اموال مردم و ملت ها را غارت کنند.

سخنران یادواره شهدای روستای فلورد شهر پلسفید با اشاره به حقوق های نجومی اذعان کرد: در حالی که عده ای با حقوق چند صدمیلیونی و حتی دهها میلیونی بیت المال را غارت می کنند و بدون محاکمه تنها با سلب مسئولیت و پرده بر همه غارتگری هایشان بسته می شود خانوار هایی در مناطق شرق کشور و حتی مناطق دیگر کشور و مازندران وجود دارند که درآمد سالیانه آنان کمتر از 2میلیون تومان است!

حجه الاسلام ترابی فرد ضمن بیان اینکه در مواقع نیاز و جنگ فرزندان متمولین و حقوق بگیران چند صد میلیونی حاضر نمی شوند برای دفاع حرکت کنند اظهار کرد: ما در جنگ تحمیلی و دفاع بهترین نیرو ها و انسان ها را فرستادیم اما دریغ از آنکه در پست ها، مسئولیت ها توانسته باشیم بهترین ها را بفرستیم.

وی عزت دنیا را ذلت دانست و افزود: عزت کوتاه مدت ذلت دارد و ذلت برای خدا عزت می آورد و در این صورت عزت که مراتب خودش را دارد.

این مسئول فرهنگی در قرار گاه مازندران یادآور شد: در مازندرانی که ده هزار و 400 شهید تقدیم نظام شد در جاده های ساحلی آن چه وضعیتی را شاهدیم که نمی توان بیان کرد!

ترابی فرد با طرح سوالاتی خطاب به نیروهای انقلابی و مدیران و مسئولان بیان کرد: چگونه با مشاهده این وضع سر بر بالین می گذارید؟ چند بار حاضر شده اید در مقابل مشاهده این وضع تذکر لسانی بدهید؟ شاید از بی احترامی آنان نسبت به خود بیم داشته باشید و از پرخاشگری و ضرب و شتم شان هراسان باشید؟

استاد فرهنگی جبهه مقابله با جنگ نرم دشمن گفت: در راه دین باید هزینه داد باید کتک خورد زیرا ابنا دنیا عافیت طلب هستند و آسایش خود را برای شهرت، شهوت و مقام می خواهند، بی آنکه به دیگران فکر کنند، اما ابنا آخرت از مال، زن، فرزندان، آبروی خود برای تامین آسایش و امنیت دیگران می گذرند و دنبال شهرت و شهوت و کسب مقام نیستند.

وی گفت: ابنا آخرت جنسی از نور دارند و گرچه از زندگی خارج می شوند اما اولیا الله و مو منین فراموششان نمی کنند.

این مسئول ذکر دعا، اقامه نماز اول وقت، اقامه مستحبات، قرائت قرآن داشتن نور تقوی و ایمان واقعی به خدا را از خصلت های شهدا دانست.

در مراسم یادواره شهدای فلورد میهمان خارجی اهل کشور کنگو مدتی به سخنرانی پرداخت و مرثیه برادر بسیجی صادق نژاد در رثای ائمه (ع) ، شهدای مدافع حرم و سهیدان دفاع مقدس به مرثیه سرایی پرداخت.

اقامه نماز ظهر و عصر و قرائت مقاله و شعر توسط بسیجی ورزشکار، فرزند و نوه شهیدان فلورد از برنامه های قبل از پذیرایی بود.

برپایی ایستگاه صلواتی، هلال احمر و عرضه محصولات فرهنگی در این یاد واره هم حائز اهمیت بود که علاقه مندان بی شماری را به سوی غرفه ها کشاند.

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها