خبرگزاری بسیج: مسئول تعلیم و تربیت سپاه کلیبر در نشست گفتمان سازی حوزه مالک این شهرستان گفت: فرهنگ ايثار و شهادت دربردارنده آثار و بركات عظيمي است كه به شكل مستقيم و غيرمستقيم جامعه را شامل مي شود.
کد خبر: ۸۷۲۰۳۶۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۰:۱۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی، حجت الاسلام رضاپور افزود: ايثار و شهادت از غني ترين گنجينه هاي فرهنگ اسلامي و شيعي است كه جلوه هاي اعجاب انگيز آن در طول سال هاي انقلاب و دفاع مقدس به روشني آشكار و شگرف ترين و عظيم ترين صحنه هاي از خود گذشتگي انسان ها در آن تبلور يافت.
وی ادامه داد: یکی از خصوصيات انسان فراموشي است و غفلت و سرگرم شدن به زندگي روزمره معمولاً گذشته را از ياد مي برد بنابراین مراسمات ايام خاصي همچون هفته دفاع مقدس، بسيج، روز ارتش، پاسدار، جانباز و دهه فجر و ياد آوري رشادت ها و ايثارگري هايي كه در آن دوران توانست در زمينه هاي مختلف معادلات جهاني بر هم زند و منجر به تسليم شدن دشمنان تا دندان مسلح و تئوري پردازان انقلابي و نظامي در برابر ايثار رزمندگان و مردم سلحشور ايران شود لازم و ضروری است.

وی همچنین شهادت و ایثار را از خصوصیات مردان خدا دانست و خاطرنشان کرد: در دوران دفاع مقدس جوانان با ایثار خود تجلي گر حاكميت ايمان و اعتقاد به خدا و رهبري بودند و دست دشمنان را برای همیشه از این سرزمین کوتاه کردند.

ارسال نظرات