عضو کمیسیون آموزش مجلس در گفتگو با«بسیج»:
نماینده مردم رودسر در مجلس گفت: مدارس دولتی به جز هزینه بیمه دانش آموزان و کتاب هیچ شهریه دیگری نباید دریافت کنند و هیچ مدیری حق عدم تبعیت از قانون را ندارد.
کد خبر: ۸۷۲۰۴۴۸
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۵

اسد الله عباسی عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به دریافت شهریه های خارج از عرف آموزش و پرورش از دانش آموزان بیان داشت: ثبت نام دانش آموزان در تمامی مدارس قانون و مقررات و بخشنامه های خود را دارد طبق اصل 30قانون اساسی، آموزش عمومی باید برای همه افراد رایگان باشد.

وی افزود: مدارس دولتی به جز هزینه بیمه دانش آموزان و کتاب هیچ شهریه دیگری نباید دریافت کنند و هیچ مدیری حق عدم تبعیت از قانون را ندارد، لذا اگر جایی تخلف و تخطی صورت می گیرد باید به سازمان نظارت و بازرسی آموزش و پرورش گزارش داده شود تا مورد بررسی قرار گرفته و رسیدگی شود.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یادآور شد: در مدارس غیر دولتی که متأسفانه باید گفت بعضی از آنها تابع هیچ مقرارت و قانونی نبوده و شهریه های کلان و گزافی را به خانواده ها به ویژه دانش آموزان دوره پیش دانشگاهی حدأقل 20 میلیون تومان تحمیل می کنند لذا باید راه حلی ارائه شود تا دیگر خانواده ها به این شکل متحمل هزینه های سنگین نشوند، چراکه بعضی از خانواده ها مجبور می شوند در وضعیت معیشتی نامناسبی سر کنند تا فرزندانشان آموزش ببینند و از تحصیل محروم نشوند.

وی در خاتمه بیان داشت: در صورت رسیدن گزارشات تخلف مبنی بر اینکه بعضی از مدارس دولتی شهریه های خارج از عرف و غیرقانونی از دانش آموزان می گیرند ما قطعاً از طریق کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس پیگیری خواهیم کرد.

ارسال نظرات