عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفتگو با«بسیج»:
نماینده مردم نائین در مجلس گفت: دستگاه قضایی باید در مواردی که تخلف و قصور پزشکی اثبات و شکایتی ارجاع داده می شود با حساسیت لازم پرونده های خطاهای پزشکی را بررسی کرده و برخورد لازم را انجام دهد.
کد خبر: ۸۷۲۰۵۳۳
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۸

عباسعلی پوربافرانی عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج درخصوص افزایش اشتباهات پزشکی در سال های اخیر و عدم برخورد وزارت بهداشت و دیگر دستگاه های مسئول با خاطیان پزشکی اظهار داشت: اگر در محاکم مربوطه خطاهای پزشکی که رخ داده ثابت گردد باید با مجرم و کسی که خطا را انجام داده برخورد جدی شود.

وی با اشاره به اینکه سلامت و جان بیماران باید در اولویت مسئولان باشد افزود: در وهله اول نگاه بهداشت و درمان یک نگاه پیشگیرانه ای است لذا باید اهرم های نظارتی فعال تر شوند تا به تبع آن خطاهای پزشکی نیز کاهش یابند؛ قطعاً اگر دقت، وسواس و تعهد لازم در پزشکان و دیگر مسئولان مربوطه وجود داشته باشد اشتباهات پزشکی کمتر خواهد شد.

نماینده مردم نائین در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: دستگاه قضایی نیز باید در مواردی که تخلف و قصور پزشکی اثبات شده و شکایتی ارجاع داده می شود با دقت و حساسیت لازم با نظر کارشناسان و متخصصین ذیربطی که در هر حوزه دارد پرونده های خطای پزشکی را بررسی کرده و برخورد لازم را انجام دهد.

پوربافرانی در خاتمه گفت: وزارت بهداشت و درمان فعلی هم باید در حوزه اجرایی اشکالات موجود را بررسی و تیم های ارزیابی و نظارتی خود را بیشتر کند تا نتیجه مطلوب تری در این زمینه بگیرد.

ارسال نظرات