به دلیل حضور بی سابقه میهمانان تابستانی در روزهای گذشته مسافران تابستانی نیر 3 برابر افزایش و تمامی مراکز اقامتی شهر نیر پر شده است.
کد خبر: ۸۷۲۰۵۴۹
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از نیر، مهدی احمدی فرماندار شهرستان نیر با اشاره به نقش و اهمیت جایگاه گردشگری در اقتصاد افزود: توسعه این صنعت به عنوان یک هدف در توسعه اقتصادی کشور مستلزم فراهم سازی زیرساخت های لازم در جذب گردشگر است.

وی نیر را پیشانی و ورودی استان اردبیل دانست و گفت: برای پذیرایی از مسافران تابستانی هشت مدسه در قالب 60 کلاس، یک هتل و هفت مسافرخانه آماده شده است در دو روز گذشته مسافران 3 برابر افزایش داشتیم و 2700 نفر مسافر در این محل های اقامتی اسکان یافته و تعدای در مناطق بولاغلار و پارک ها هم چادر زده اند و بخاطر بارش نم نم باران در تلاش هستیم از امکانان مدارس شبانه روزی سالن ورزشی در اختیار این مسافران و گردشگران قرار دهیم.

وی بیان کرد: توسعه راههای مواصلاتی شهرستان، حمایت از سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار حمایت و استفاده از سازمان های مردم نهاد می تواند زمینه های لازم برای ایجاد بسترهای توسعه صنعت توریسم در شهرستان را فراهم کند.

فرماندار نیر افزود: این شهرستان به دلیل برخورداری از جاذبه های تاریخی و طبیعی، ابگرم های سرد و گرم قابلیت تبدیل شدن به یکی از قطب های جذب گردشگر را دارد که لازمه رسیدن به این هدف، فراهم آوردن امکانات لازم و اولیه در کنار معرفی هر چه بهتر این جاذبه ها است.

احمدی ادامه داد: شهرستان نیر با وجود برخورداری از ظرفیت های فراوان در زمینه جذب گردشگر همچنان شهری ناشناخته در کشور است که با استفاده صحیح از این ظرفیت ها می توان این شهر را به منطقه ای شناخته شده در کشور تبدیل و بخشی از مشکل کمبود فرصت های شغلی را برطرف کرد.

وی اظهار کرد: پایگاه‌های امدادی و مرکز فوریت‌های پزشکی 115 و هلال احمر نیز با استقرار در ایستگاه‌های خود و با بکارگیری کارکنان و نیروهای امدادی مورد نیاز در تمامی بخش‌ها تا پایان سفرهای تابستانی در آماده‌باش کامل هستند.

فرماندار نیر خاطرنشان کرد: با توجه به ظرفیت‌های بالای این شهرستان در حوزه‌های توریستی و گردشگری، تمام دغدغه ما ایجاد شرایطی است که گردشگران با خاطری آسوده از مناظر گردشگری دیدن کرده تا در سالهای آینده به عنوان سفیری جهت تشویق افراد دیگر در زمینه بازدید از جاذبه های شهرستان اقدام کنند.

ارسال نظرات