فرمانده سپاه کردستان:

مردم کردستان را نباید هم‌ردیف با اشرار ضدانقلاب قرار داد

فرمانده سپاه بیت‌المقدس گفت: متأسفانه گاهی شنیده می‌شود که مردم کردستان را هم ردیف با اشرار و ضدانقلاب می‌دانند که این خطای بزرگی بوده، زیرا صف مردم استان کردستان از ضدانقلاب جداست.
کد خبر: ۸۷۲۰۵۶۳
|
۱۰ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سردار محمدحسین رجبی امروز در نخستین همایش و نشست هم‌اندیشی عناصر راهیان نور با عنوان سفیران نور ویژه بزرگداشت شهدای پیشمرگان مسلمان کرد که با حضور سردار فضلی در سالن اجتماعات مرکز بزرگ اسلامی غرب کشور در سنندج برگزار شد، اظهار داشت: استان کردستان با جمعیت یک میلیون و 500 هزار نفر، داری 10 شهرستان و 27 بخش و 86 دهستان است که 80 درصد از جمعیت آن را برادران و خواهران اهل سنت و 20 درصد تشیع هستند.

وی خاطرنشان کرد: کردستان دارای یک هزار و 710 روستای آباد و 2 هزار و 196 مسجد است که نماز جمعه هر هفته در تمام آنها اقامه می‌شود.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان با بیان اینکه کردستان 227 کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق دارد، گفت: این استان 5 هزار و 476 شهید گلگون کفن، 9 هزار و 100 جانباز و 840 آزاده سرفراز را تقدیم انقلاب کرده است..

رجبی خاطرنشان کرد: کردستان از نظر درآمد سرانه استان 26 و از لحاظ سطح برخورداری نیز استان 24 کشور است که این آمار نشان می‌دهد متأسفانه استانی ضعیف هستیم.

وی با بیان اینکه 471 هزار از جمعیت استان کردستان عضو بسیج هستند، گفت: افتخار مردم کردستان این است که در طول انقلاب و برای دفاع از ارزش های این نظام الهی در دو جبهه در برابر دشمنان ایستادگی و مجاهدت کرده‌اند.

به گفته وی، مقابله با گروهک‌های ضدانقلاب یکی از جبهه های مقابله با دشمنان در این استان بود که همزمان با پیروزی انقلاب آغاز شد و همراه با دفاع مقدس و الان نیز همچنان ادامه دارد.

فرمانده قرارگاه استانی شهید شهرامفر کردستان تصریح کرد: در جبهه جنگ تحمیلی نیز در کنار سایر رزمندگان علیه دشمنان متجاوز ایستاگی کردند و در عملیات‌های مختلف رزمندگان این استان مشارکتی تأثیرگذار و ایثارگری‌های بزرگ انجام دادند.

رجبی با بیان اینکه در حال حاضر در کردستان با دو نوع تهدید مواجه هستیم، افزود: اولین تهدید، تهدیدات قومی بوده که سابقه قبل از انقلاب است و دومین تهدید نیز تهدید واگرایی مذهبی بوده که بیش از تهدید اولی ما را نگران کرده است.

وی با اشاره به فعالیت مجدد برخی احزاب منحله و تجهیز آنها بعد از 20 سال توسط عربستان سعودی خاطرنشان کرد: البته ما از حضور اعضای این گروهک‌ها در استان غافلگیر نشدیم و تیم کامل آنها را در استان منهدم کردیم.

به گفته سردار رجبی، نخستین تیم این گروه در استان آذربایجان در شهر اشنویه متلاشی شد و تیم دیگری که متشکل از نیروهای مجرب و از کادرهای باسابقه آنها بود برای استان کردستان اعزام شده بودند، اما به لطف خدا و ایثارگری نیروهای استان این تیم 13 نفره کاملا متلاشی و حتی یک نفر از آنها به اردوگاه دشمن بازنگشت.

رجبی در ادامه با بیان اینکه مظلومیت بزرگی در مردم کردستان وجود دارد، خاطرنشان کرد: متأسفانه گاهی شنیده می‌شود که مردم کردستان را هم ردیف با اشرار و ضدانقلاب دانسته و این خطای بزرگی است.

وی گفت: متأسفانه این موضوع وجود دارد، البته با اقداماتی که در سال‌های اخیر به ویژه با برگزاری اردوهای راهیان نور در حوزه روشنگری صورت گرفته تا حدودی این دیدگاه برداشته شده است.

به گفته وی، اقدامات میدانی خوبی به منظور روشنگری صورت گرفته و تمام کسانی که در قالب اردوهای راهیان نور وارد استان می‌شوند بدون استثنا راضی و با شناختی عمیق نسبت به ایثارگری و از خودگذشتگی مردم این خطه باز می‌گردند.

فرمانده سپاه کردستان با بیان اینکه تزریق این دیدگاه که مردم کردستان را با اشرار و ضد انقلاب یکی بدادند از توطئه‌های جدی دشمنان و برای تجزیه طلبی انجام گرفته است، افزود: کسانی که این بحث را طراحی کرده‌اند به گونه‌ای کار کرده‌اند که رگه‌های این نگاه بعد از پیروزی انقلاب تاکنون ادامه داشته باشد و بگویند مردم کردستان در مقابل نظام هستند.

رجبی تصریح کرد: حرکت مسلحانه در کردستان از 23 بهمن‌ماه بعد از پیروزی انقلاب شروع شده و توطئه‌ها از همان هیأت حسن نیت آغاز شد و کاری کرد که بین ایران و مردم کردستان فاصله بیاندازد.

وی با بیان اینکه مردم کردستان با وجود توطئه‌ها و تلاش‌های گسترده دشمنان همواره همراه انقلاب بودند، خاطرنشان کرد: بیش از 75 هزار از 85 هزار نفری که در سنندج در رفراندوم 12 فروردین 58 شرکت کردن و در آن شرایط مسموم تبلیغاتی که ضدانقلاب ایجاد کرده بود به انقلاب رأی آری دادند.

وی با بیان اینکه مردم کردستان همواره نشان داده‌اند که آنچه می‌گویند خلاف چیزی بوده که ضدانقلاب خواهان آن است، گفت: کسانی که استقبال مردم کردستان را از رهبری دیدند این مسأله همراه بودن مردم با انقلاب و ولایت را کاملاً درک کرده‌اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار