دانش آموزانی که دفاع مقدس امروز را در خدمت به محرومان جامعه معنا می‌کنند

استقرار "گردان جهادی قافله خاکی" در مناطق محروم جلگه‌رخ

فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه گفت: 200 نفر از اعضای گردان جهادی "قافله خاکی" با هدف محرومیت‌زدائی و ترویج فرهنگ تلاش و خدمت‌رسانی به مردم در مناطق محروم جلگه‌رخ مستقر شدند.
کد خبر: ۸۷۲۰۵۶۴
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸
سرهنگ پاسدار فرضعلی گرایلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج در خراسان رضوی، اظهار داشت: گردان جهادی "قافله خاکی" متشکل از ۲۰۰ دانش آموز نخبه و تیز هوش مدارس پسرانه تربت حیدریه با استقرار شبانه روزی در جلگه رخ در عرصه های عمرانی و آبادانی، آموزشی و بهداشتی، فرهنگی، و همچنین جمع آوری محصولات کشاورزی به مردم محروم این منطقه خدمت رسانی می کنند.
 
وی تصریح کرد: روستاهای سرهنگ، علاقه، عسگرد و آبدارو از توابع جلگه رخ با استقرار گردان جهادی قافله خاکی این روزها رنگ و بوی خاصی گرفته و مردم هم به کمک دانش آموزان شتافته تا بتوانند بنوعی نقش خود را در آبادانی روستا ایفا کنند.
 
گرایلی اذعان کرد: جمع آوری محصولات کشاورزان مانند گندم و جو، احداث و مرمت دو باب منزل مسکونی برای نیازمندان روستاها، دیوار نویسی با شعائر انقلابی، دیوار کشی پارک روستا، آموزش های فرهنگی و بهداشتی و اقتصاد مقاومتی بخشی از فعالیتهای گردان جهادی قافله خاکی است.
 
فرمانده سپاه ناحیه تربت حیدریه از کسانی که جوانان نسل امروزی را متفاوت با دوران دفاع مقدس می دانند، انتقاد کرد و افزود: در دوران دفاع مقدس دانش آموزانی بودند که کلاس درس و مدرسه را رها کردند و به جبهه های نبرد اعزام شدند و حاصل آن تقدیم ۳۶ هزار شهید بود، امروز هم همین جوانان و دانش آموزان دفاع مقدس را در حمایت و یاری رساندن به محرومان و نیازمندان جامعه معنا می کنند.
 
وی خاطر نشان کرد: در این اردوها شاهد حضور نخبگان و تیزهوشان و فرزندان ایثارگران هستیم که با دل و جان و با عشق به مردم خدمت می کنند، اینان مدیران و آینده سازان انقلاب اسلامی هستند که می توانند با درک شرایط موجود در آینده خدمات بهتر و شایسته تری به هموطنان خود ارائه کنند.
 
گرایلی نیمی از جهادگران اردوهای جهادی را دانش آموزان و دانشجویان عنوان کرد و افزود: اردوهای جهادی مختص مردم محروم و نیازمند در مناطق مختلف روستائی و با هدف ترویج فرهنگ انفلاب اسلامی، ایثار و فداکاری و روحیه خدمت رسانی به مردم دنبال می شود.
 
وی درک شرایط موجود را مهمترین ویژگی اردوهای جهادی دانست و تصریح کرد: جهادگران در اردوهای جهادی می توانند بعنوان ابزاری برای بیان و انتقال دردهای افراد محروم به مسئولان تلاش کنند.
 
گفتنی است؛ 17 گروه جهادی در طرح هجرت متشکل از یکهزار جهادگر بسیجی از تربت حیدریه به مدت دو ماه با استقرار شبانه روزی در مناطق محروم شهرستان با فعالیت در عرصه های عمرانی و آبادانی، فرهنگی و اموزشی، بهداشتی، جمع آوری محصولات کشاورزی، مرمت و بهسازی به مردم مناطق محروم خدمت رسانی می کنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار