مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی دانشجویی دانشگاه‌های نیشابور برگزار شد

مراسم افتتاحیه اردوهای جهادی دانشجویی دانشگاه‌های نیشابور با حضور نماینده مردم نیشابور در مجلس، روسای ادارات و دانشگاه‌ها و فرماندهان نظامی و انتظامی عصر دیروز در دانشکده سما این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۰۶۱۴
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ پاسدار سید علی اکبر حسینی در این آیین با بیان اینکه حضور یک جوان انقلابی در بین روستائیان مظهر مجسم آیه قرآن کریم است، گفت: هدف این اردوها شکوفاشدن استعدادها، تبدیل ظرفیت بالقوه به بالفعل و لمس کردن واقعیت‌های زندگی است.

وی اظهار داشت: تیم‌های دانشجویی از تاریخ دهم تا بیستم مردادماه به14روستا واقع در بخش میان جلگه شهرستان نیشابور جهت اقدامات فرهنگی، آموزشی، عمرانی و بهداشتی اعزام می‌شوند.

در ادامه حمید گرمابی، نماینده مردم نیشابور در مجلس شورای اسلامی گفت: این اردوها راه بسیار مقدسی است به همین خاطر باید نیت‌ها را خالص و به مردم خدمت کرد.  

وی تصریح کرد: دانشجویان باید در اردوهای بسیج سازندگی، خود را برای مدیریت بخش‌های مختلف کشور در آینده نزدیک آماده کنند.

گرمابی در ادامه با بیان خاطره ای از حضور خود در اردوهای جهادی اظهارداشت: در مدت حضور گروه جهادی ما در روستایی که آب آشامیدنی نداشتند برای این روستا آبرسانی شد.

 مسئول بسیج دانشجویی ناحیه مقاومت بسیج نیشابور نیز در این مراسم اظهار کرد: تمام دانشگاه های سطح شهر در دو محور شهید شوشتری و شهید آوینی ساماندهی شده‌اند که محور شهید شوشتری شامل دانشگاه آزاد، دانشگاه های بخش خصوصی و محور شهید آوینی شامل داشجویان دانشگاه پیام نور و علوم پزشکی می باشد.

 سیدسلمان حسینی بابیان اینکه تعداد افراد شرکت کننده در این دوره دویست نفر می‌باشند، گفت: در هر کدام از محورها 100نفر دانشجو حضوردارند که 70درصد از شرکت کنندگان را خواهران جهت آموزش دانش آموزان روستایی تشکیل می‌دهند.

وی افزود: بیشترین آمار دانشجوهای شرکت کننده در اردوهای جهادی با100نفر شرکت کننده متعلق به دانشگاه آزاد اسلامی واحد نیشابور است.

در پایان مراسم مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه ولی عصر(عج) رفسنجان از دانشجویان خواست در خصوص مقابله با اعتیاد به مواد مخدر، ترویج اقتصاد مقاومتی و ثروت معنویات در روستاها برنامه اجرا کنند.  

حجت‌الاسلام مهدی نجفی افزود: این اردوها برای خودسازی است و اگر جان‌مان را در این مسیر  بگذاریم چون جهاد در راه خداست، ثواب شهادت را دارد.

این استاد دانشگاه بیان کرد: جدا از رنگ زدن به در و دیوارها باید به دل مردم هم رنگ بزنیم و باید با رفتار خود جهادگر تربیت کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار