خبرهای داغ:
مدیر امور عشایر استان کرمانشاه، کلهر، سنجابی، کرند، قلخانی، گوران، ثلاث‌باباجانی، جاف، جمهور، ترکاشوند، زوله، زنگنه، بانزرده، پایروند، بالاوندزردلان و طایفه مستقل عثمانوند را از ایلات استان کرمانشاه برشمرد.
کد خبر: ۸۷۲۰۷۸۵
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۰

مهندس آزادی مدیرکل امور عشایری استان کرمانشاه در گفتگو با خبرنگار خبر گزاری بسیج از سپاه ناحیه عشایری استان کرمانشاه گفت:نقش عشایر را در توسعه اقتصادی کشور بی‌بدیل خواند و اظهار کرد: عشایر تأثیر بسزایی در بخش‌های مختلف سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و توسعه صنعت توریسم در کشور بر عهده دارند.

مدیر امور عشایر استان کرمانشاه کلهر، سنجابی، کرند، قلخانی، گوران، ثلاث‌باباجانی، جاف، جمهور، ترکاشوند، زوله، زنگنه، بانزرده، پایروند، بالاوندزردلان و طایفه مستقل عثمانوند را از ایلات استان کرمانشاه برشمرد.

وی بیان داشت: ایلات مذکور دوره ییلاقی خود را عمدتا در داخل استان و دوره قشلاقی را در مناطق گرمسیری استان کرمانشاه و استان‌های ایلام، خوزستان و لرستان سپری می‌کنند.

وی با بیان اینکه پروژه آب‌رسانی با هدف تامین آب شرب دام و خانوار عشایر صورت می‌گیرد، گفت: باتوجه به خشکسالی  های چندسال اخیر و خشک شدن اکثر چشمه ها و منابع آبی دسترس عشایر، این پروژه با هدف تامین آب شرب دام و خانوار عشایر صورت می گیرد و مدیریت امور عشایر استان روزانه بالغ بر 1000 مترمکعب آب آشامیدنی  سالم را در بیش از یکصد نقطه از محل های تجمع عشایر  در بین مناطق عشایر توزیع می نمایند.

آزادی افزود: طرح آبر‌‌‌سانی‌ سیاربا کامیون تانکر‌‌‌دار و بدون وقفه و به نحو مطلوب با مشارکت تشکل‌‌های تعاونی عشایری میان عشایر داخل و خارج استان انجام شده است.

وی تصریح کرد: ما موظفیم جامعه عشایری را چون جوامع شهری و روستایی از خدمات بهره‌مند سازیم و توقعات آن‌ها برآورده شدن حداقل نیازهای اولیه است که مسئولان با حمایت، کمک‌رسانی و راهنمایی قادر به این کار هستند
ارسال نظرات