احمد علی راغب در گفتگو با «بسیج»:

هنر موسیقی باید در خدمت انقلاب باشد/ موسیقی مترقص فضای جامعه را احاطه کرده است

نوازنده و آهنگساز کشورمان گفت: باید فرهنگ فراموش شده موسیقی ایران را معرفی کنیم و از طریق این موسیقی در خدمت انقلاب باشیم از طریق موسیقی یک سری فرهنگ های نهفته بازگو می شود.
کد خبر: ۸۷۲۰۸۰۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
احمد علی راغب نوازنده و آهنگساز کشورمان در گفتگو با خبرنگار فرهنگی خبرگزاری بسیج با اشاره به جای خالی سرود و موسیقی انقلابی در کشورمان گفت: موسیقی هنری است که تمدن و فرهنگ یک کشور را بازگو می کند و هیچ هنری به اندازه موسیقی این بازتاب را ندارد چرا که هنر موسیقی فراگیر است.

وی با بیان اینکه موسیقی در دسترس و قابل استفاده برای همه جامعه با همه سلایق است، افزود: مقام معظم رهبری همواره محبت داشته اند و هرگاه سخن از هنر به میان آوردند بیشتر موسیقی را مدنظر قرار داده اند. باید از تفکرات ایشان و عزیزان دیگر در این راستا استفاده کنیم باید فرهنگ فراموش شده موسیقی ایران را معرفی کنیم و از طریق این موسیقی در خدمت انقلاب باشیم از طریق موسیقی یک سری فرهنگ های نهفته بازگو می شود.

راغب ادامه داد: هیچ هنری به اندازه موسیقی در انقلاب کاربرد نداشت و کم کم هنرهای دیگر هم خودشان را تطبیق دادند، رهبر معظم انقلاب اخیرا ابراز نگرانی کردند که موسیقی انقلاب کجا رفته، باید گفت که ما به جوانها آموختیم ولی بخش های خصوصی که مثل قارچ سبز می شوند موسیقی غربی را وارد مملکت ما می کنند و می خواهند خیلی زود به مادیات برسند و معروف شوند.

نوازنده و آهنگساز کشورمان تصریح کرد: دانشگاه ها و مدارس عالی موسیقی در این زمینه بسیار کم کار بوده اند، اساتید موسیقی کنونی بسیار بی سوادند و روانشناسی موسیقی را بلد نیستند آسیب شناسی نمی دانند کاربرد انواع موسیقی را نمی دانند، وقتی استاد کم سواد باشد طبعا دانشجو هم نمی تواند پیشرفتی داشته باشد.

راغب اظهار داشت: در حال حاضر تمام فضای جامعه را موسیقی مترقص گرفته است و دلیل این مسئله این است که مسئولان بر اساس علم و آگاهی و سواد انتخاب نمی شوند، اساتید دانشگاه باید علم خود را بالا ببرند و موسیقی را بشناسند و در مورد موسیقی ارزشمند که اندیشه جوان را ارتقاء می دهد فرهنگ سازی کنند.

ارسال نظرات