مسئولانی که از شهدای منا غفلت کردند، به سعودی های سفاک جان دوباره دادند / چه پاسخی در قبال خون شهدا دارید؟!

حادثه منا در روز روشن رخ داد و کوتاهی و غفلت کاملاً آشکار رژیم سعودی به راحتی اثبات شدنی است اما به دلیل مصلحت اندیشی سیاست مداران تاکنون نتیجه روشنی حاصل نشده است.
کد خبر: ۸۷۲۰۸۱۶
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶
به گزارش خبرگزاری بسیج، درحالی به سالگرد شهدای منا نزدیک و نزدیک تر می شویم که هنوز حقوق مادی ومعنوی این شهدا ازجانب مسئولان امر احقاق نشده و ضعف مجاب سازی رایزنان ایرانی و عدم اتخاذ موضع مناسب دستگاه دیپلماسی موجب گستاخی سعودی ها شده است.

حادثه منا در روز روشن رخ داد و کوتاهی و غفلت کاملاً آشکار رژیم سعودی به راحتی اثبات شدنی است اما به دلیل مصلحت اندیشی سیاست مداران تاکنون نتیجه روشنی حاصل نشده است، هر چند اگر سایر کشورها نیز همراه می شدند ودستگاه دیپلماسی کوتاهی نمی کرد، عمدی بودن این فاجعه نیز قابل احراز واثبات شدنی بود.

با نگاهی به روند موضع گیری ها و تحرکات دیپلماتیک و میدانی مسئولان رژیم شیطانی آل سعود روشن می شود که شیب اقدامات ضد ایرانی وضد اسلامی این رژیم مرتجع و قرون وسطایی و به ظاهر مسلمان، روز به روز علیه جمهوری اسلامی ایران و ملت های مظلوم یمن، بحرین، عراق، فلسطین، لبنان و سوریه به سرعت در حال افزایش است.

واقعیت این است که رژیم فاسد سعودی در کنار ارتکاب اقدامات عملی و میدانی برای ضربه زدن به منافع انقلاب اسلامی ایران وسایر کشورهای مسلمان وآزاده، به طور جد جنگ روانی و تبلیغاتی علیه منافع ملت های منطقه را نیز پیگیری می کند. رژیم مرتجع سعودی با پیروی از تئوریسین های غربی به ایجاد دین های نوظهور و سلفی دست زده و اسلام وارونه ای را به دنیا معرفی کرده است. این حرکت برگرفته از تفکرات اندیشمندان غربگرا است که به نقش و تاثیر گذاری اسلام بر قلوب پاک انسان ها واقفند و به دنبال اسلام هراسی و تدوین قوانین سختگیرانه علیه مسلمانان در برخی از کشورها هستند.

هرچند معتقدیم این موج بیداری وجدان های پاک وگرایش به سمت اسلام ناب، غیر قابل مهار است واین رفتار ناشیانه آنها نیز زمینه را برای برای تفکر بیشتر جهانیان فراهم کرده و در صورت پافشاری و تداوم این رفتار، اسلام مرتجع ونوظهور سعودی خیلی زودتر وبه دستان خودشان رو به زوال ونابودی پیش خواهد رفت و حقیقت واقعی اسلام ناب و انسان ساز برهمگان آشکار خواهد شد.

با مروری بر اتفاقات در می یابیم، سوءاستفاده از ماجرای حمله غلط و غیر قابل توجیه افراد غافل به سفارت سعودی در تهران، یکی از مهمترین محورهای عملیات روانی این رژیم فرصت طلب علیه کشورمان است. این در حالی است که حمله ناشیانه و اشتباه به سفارت سعودی، هیچ خسارت جدی مالی و جانی در پی نداشت و تا جایی پیش رفت که جمهوری اسلامی ایران هوشمندانه با محکومیت این اقدام از این بابت عذرخواهی کرد و برای بستن دهان یاوه گوی سعودی ها، عاملان آن را به دادگاه کشید، با این وجود در برابر این حسن نیت و بزرگواری کشورمان، وزیر خارجه عربستان و مقامات این کشور در هیچ نشستی حاضر نمی شوند مگر اینکه از این ماجرای مشکوک ذکری به میان می آوردند و با فرار رو به جلو جمهوری اسلامی ایران را متهم می کنند.

این درحالی است که سعودی ها حتی برای یکبار هم که شده از اتفاق ناهنجاری که در فرودگاه جده برای دو نوجوان ایرانی افتاد، عذرخواهی نکردند و فقط اعلام کردند که دو شرطه سعودی محاکمه وبازداشت شدند و در عین حال برخی رسانه ها خبر از آزادی و حتی زبان درازی مجدد آنها به میان آوردند.

اما در ادامه این خط تبلیغاتی موذیانه و سرشار از وقاحت در حالی موضوع حمله به سفارت عربستان از سوی سعودی ها پیگیری می شود که آنان سال گذشته در کنار نقش آفرینی برای جنگ های مستقیم وغیر مستقیم با مسمانان، بعد ازماجرای فرودگاه جده و بی احترامی های متعدد به زائرین در مدینه و مکه و بی احتیاطی و بی تدبیری در سقوط جرثقیل در خانه خدا، فاجعه جانسوز منا را آفریده و هزاران نفر از مسلمانان جهان را به کام مرگ کشاندند. با این وجود سعودی ها هرگز قدمی برای جبران ظاهری این جنایت بی نظیر و کشتار هدفمند برنداشتنه و حتی از یک عذرخواهی خشک و خالی نیز خودداری کردند.

اینگونه بود که جنایتکاران سعودی رکوردی از وقاحت و بی شرمی را در عرصه بین الملل به ثبت رساند که احتمالاً تا سال های طولانی هیچ رژیم جنایتکاری قادر به شکستن آن نباشد. در این میان دیپلماسی فعال کشورهای اسلامی در اعاده حقوق کشته شدگان و مجاب سازی رژیم سعودی برای عذرخواهی بسیار حائز اهمیت است.

در عین حال متاسفانه با وجود اینکه ۴۶۵ نفر از شهدای منا از حجاج ایرانی بودند، با غفلت مسئولان ایرانی نه تنها گامی موثر برای احقاق حقوق خانواده این شهدا و دریافت دیه و دادخواهی از سعودی ها برداشته نشد، بلکه این رفتار در قبال جنایت بیشرمانه وغیرانسانی عربستان سعودی در دراز مدت، این فاجعه را به دست فراموشی خواهد سپرد. از دیگر سو رژیم سعودی با مشاهده همین سستی ها و غفلت ها هم اکنون خود را در جایگاه شاکی قرار داده و به مظلوم نمایی  می پردازد. در حالی که رهبر معظم انقلاب اسلامی از همان اوایل با شناختی که رفتار آل سعود داشتند، بسیار مقتدرانه با تاکید بر اینکه فاجعه منا هرگز نباید فراموش بشود، لزوم پیگیری حقوق شهدای منا را گوشزد و خطی روشن را برای همگان ترسیم کردند.

هر چند که می گویند "ماهی را هروقت از آب بگیری تازه است" اما با گذشت ۹ ماه از این واقعه دلخراش در حالی که هر روز باید به گوشه ای از این فاجعه پرداخته می شد، در تاریخ ۳۰ خرداد ماه ۱۳۹۵ اولین جلسه ستاد برگزاری مراسم بزرگداشت شهدای منا با حضور نمایندگان بنیاد شهید و امور ایثارگران، وزارت امور خارجه، وزارت اطلاعات، وزارت کشور، وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، بعثه مقام معظم رهبری، سازمان صداوسیما، سازمان بسیج مستضعفین، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان حج و زیارت و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران تشکیل شد اما تاکنون خروجی آن مشخص و اعلام نشده است.

باید به این عزیزان یادآور شد که نیاز است به کار خود سرعت دهند و رویکرد بین المللی را با هدف تاثیرگذاری بر افکار عمومی جهان دنبال کنند. در بعد جهانی پرداختن به ابعاد گوناگون فاجعه منا از طریق برگزاری همایش، سمینار و بزرگداشت های متعدد برای حجاج شهید ایرانی و سایر مسلمانان و استفاده از ظرفیت روحانیون و علمای شیعه وسنی وحتی سایر ادیان ، حقوق دانان و وکلا، مستندسازان و هنرمندان، زائران حادثه دیده از سایر کشورها، رسانه های داخلی وخارجی و ... علاوه بر اینکه می تواند گامی در جهت احقاق حق خانواده های داغدار این عزیزان باشد، اقدامی مهم در جهت مهار سعودی ها و جنگ روانی و تبلیغاتی آن ها علیه جمهوری اسلامی ایران واثبات بی کفایتی آنها برای درپاسداری از حرمین شریفین است.

عملاً درکشورمان هنوز متولی واقعی پیگیری حقوق مادی و معنوی بازماندگان فاجعه و خانواده شهدای منا مشخص نیست واقدام چشم گیری در این خصوص نداشته ایم. دستگاه دیپلماسی کشور  ومتولیان این امور عملکرد روشنی به مردم ارائه نداده اند، تکلیف جانبازان و خانواده شهدای منا مشخص نیست و جز حمایت و شدت عمل مقام معظم رهبری تقریبا هیچ مسئولی موضع مناسب وتاثیرگذاری در این زمینه نداشته است. 

به راستی مسئولانی که با غفلت و سستی در قبال شهدای منا، فرصت زبان درازی و فرار به جلوی مجدد را به سعودی های  داده اند، چه پاسخی در قبال خون شهدا خواهند داشت؟!

هنوز یادمان نرفته رهبر معظم انقلاب با آن نهیب حیدری خود، که در نوشهر بر سر آل سعود برای بازگرداندن پیکرهای مطهر شهدای منا کشیدند، چطور لرزه براندام آنها انداختند. یکی از مذاکره کنندگان ایرانی می گوید سعودی ها در حین جلسه به یکباره بصورت گروهی بیرون رفته ودر بازگشت تمام شروط ما که مخالف آن بودند را پذیرفتند و درنتیجه با احترام تمام این ابدان به کشور بازگشت وبه دستور ولی امر مسلمین در گلزار شهدای سراسر کشور و در جوار شهیدان دفاع مقدس به خاک سپرده شدند.

 
منبع: شهید نیوز
ارسال نظرات
آخرین اخبار