«بسیج» گزارش می‌دهد؛

ارتباط مسوولان بانک مرکزی با سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج با روش 20 سال پیش!+سند

بانک مرکزی روش اطلاع‌رسانی قطره‌ای و غیر رسمی را پیش گرفته است تا از این طریق بتواند سپرده‌گذاران معترض تعاونی ثامن‌الحجج که از عملکرد بانک مرکزی به شدت خشمگین هستند را آرام کنند.
کد خبر: ۸۷۲۰۸۴۰
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۶

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، مسوولان بانک مرکزی به جای اطلاع‌رسانی شفاف به روش ارتباطی 20 سال پیش یعنی ایمیل زدن به هزاران سپرده‌گذار روی آورده است!

یافته‌های خبرنگار ما حاکی از آن است که بانک مرکزی روش اطلاع‌رسانی قطره‌ای و غیر رسمی را پیش گرفته است تا از این طریق بتواند سپرده‌گذاران معترض تعاونی ثامن‌الحجج که در سرگردانی کامل به سر می‌برند و از عملکرد بانک مرکزی به شدت خشمگین هستند را آرام کنند.

مسوولان بانک مرکزی به جای اطلاع‌رسانی شفاف و به جای صدور اطلاعیه‌ها در اقدامی عجیب به ارتباط ایمیلی روی آورده که از 20 سال پیش مرسوم بوده است. در این روش سپرده‌گذاران به ایمیلی که در سایت بانک مرکزی به نام محمود احمدی دبیرکل بانک مرکزی که به عنوان مسوول کارگروه رسیدگی‌کننده به پرونده ثامن‌الحجج هم هست است، ایمیل می‌زنند و دبیرکل بانک مرکزی هم به سوالات و پیامهای سپرده‌گذاران پاسخ می‌دهد! این در حالی است که مسوولان بانک مرکزی می‌توانستند به جای صرف هزینه‌ و زمان زیاد برای پاسخ به ایمیل‌های بیشمار از روابط عمومی بانک مرکزی کمک گرفته و اطلاع‌رسانی شفاف را در دستورکار قرار دهند. کریمی مدیر روابط عمومی بانک مرکزی جزو روزنامه‌نگاران با سابقه است اما گویا آقای احمدی دبیرکل بانک مرکزی و رئیس کارگروه ثامن‌الحجج به بخش روابط عمومی اعتماد ندارد و از این ظرفیت استفاده نمی‌کند.

یکی از مسائلی که سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج را عصبانی کرده موضوع اقرارنامه بانک پارسیان است. سپرده‌گذارانی که تا سقف 100 میلیون تومان سپرده دارند و قرار است 35 میلیون تومان آن را بگیرند مجبور هستند که اقرار نامه‌ای را امضا کنند که طبق محتویات آن سپرده‌گذاران اقرار می‌کنند که می‌دانسته‌اند این موسسه غیرمجاز بوده و تا فروش اموال ثامن‌الحجج هیچ ادعایی در مورد مابقی پول خود ندارند!

 یکی از سپرده‌گذاران این تعاونی اعتباری که مکاتبات ایمیلی با سید محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی داشته است، متن این مکاتبات را در اختیار خبرگزاری بسیج قرار داده است؛ احمدی طی این پیام‌ها در جواب اعتراض سپرده‌گذار ثامن‌الحجج به امضا اقرارنامه‌هایی که نشان می‌دهد سپرده‌گذاران از غیرقانونی بودن فعالیت ثامن‌الحجج مطلع بوده‌اند، اعلام کرده که "امضا این اقرارنامه تنها شرط بازپرداخت سپرده‌ها می‌باشد و تاکنون بسیاری از سپرده‌گذاران آن را امضا کرده‌اند". این اظهارات وی در حالی است که بسیاری از سپرده‌گذاران تعاونی اعتباری ثامن‌الحجج از امضا این فرم امتناع کرده‌اند.

دبیر کل بانک مرکزی همچنین در پیام خود اعلام کرده که ولی‌الله سیف وکیل مدافع سپرده‌گذاران بوده و همچنین بانک پارسیان بهترین بانک برای عاملیت این تعاونی اعتباری بوده است.

محتوای اینگونه اطلاع‌رسانی از سوی بانک مرکزی نه‌تنها موجب از بین رفتن ابهامات نمی‌شود بلکه از سویی نقاط مبهم موجود در این ماجرا را تشدید می‌کند. بانک مرکزی ضمن آنکه باید برنامه‌ریزی جدیدی برای حل معضل تعاونی ثامن‌الحجج را در دستور کار خود قرار دهد، باید اقدامات خود در این خصوص را به‌طور کامل شفاف‌سازی کند.

ارتباط مسوولان بانک مرکزی با سپرده‌گذاران ثامن‌الحجج با روش 20 سال پیش!+سند

مکاتبه سید محمود احمدی دبیر کل بانک مرکزی با یکی از سپرده گذاران ثامن الحجج
ارسال نظرات
آخرین اخبار