خبرهای داغ:
رییس سازمان انتقال خون خبر داد:

100درصد نیاز خون استان توسط سازمان انتقال خون تامین می شود

رییس سازمان انتقال خون خبر عنوان کرد: 100درصد نیاز استان به خون توسط سازمان انتقال خون تامین می شود.
کد خبر: ۸۷۲۰۸۵۳
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۳

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر نمازی رئیس سازمان انتقال خون استان قزوین در نشست خبری که صبح امروز به مناسبت هفته انتقال خون درسالن نشست های این سازمان برگزار شده بود اظهار کرد: اهدای خون در جامعه ما نمود خوبی داشته است و هر سال بر تعداد اهدا کنندگان ثابت این سازمان افزودهع شده است.

وی ادامه داد: طی سال گذشته 120 هزار نفر به سازمان انتقال خون مراجعه کرده اند با همکاری پرسنل سازمان، خون آنها اخذ شده است و در چرخه مصرف قرار گرفته است که مستقیما می تواند جان تعداد قابل توجهی از بیماران را نجات دهد.

این مقام مسئول بیان کرد: اهدای خون کار خدا پسندانه ای است که با توجه به آموزه های اسلامی نسبت 5 درصدی اهدا کنندگان ثابت به 9 درصد ارتقاع یافته است، از طرفی انتظار داریم که اهدا کنندگان و هم مردم با استفاده از غدای سالم هم به سلامت خود کمک کنند و هم کیفیت خون خود را به سطح مناسب برسانند.

نمازی یادآور شد: میزان اهدای خون نسبت به سال گذشته دو برابر افزایش یافته است، سازمان انتقال خون در تهیه و رفع نیاز خونی استان با تلاش هایی که داشته توانسته پاسخگوی 100درصدی باشد.

وی افزود: قزوین توانسته است مازاد 25 درصدی از تولیدات فراورده های خونی خود را برای تهران ارسال کند.

نمازی با بیان این نکته که فراورده های خونی استان قزوین دارای کیفیت بالا و جهانی می باشد اذعان کرد: قزوین تمام استاندارد های جهانی را دارا می باشد و از معتبر ترین ها در سطح ایران می‌باشد.

وی اضافه کرد: قزوین همچنین کارشناسان خود را برای آموزش به سایر استان ها ارسال می کنندو آنها را تحت آموزش خود قرار می دهند.

نمازی در پایان گفت: مراجعان به سازمان از 5 سطح سوالی می گدرند تا بتوانند خون اهدا کنند و ما نیز تمام آزمایشات را برای شکل دادن هر چه بهتر به این خدمت تلاش می کنند.

1003/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار