خبرهای داغ:
رئیس شورای اسلامی شهر قم:

تقاطع سه سطحه ۱۵ خرداد قم آذرماه افتتاح می‌شود

رئیس شورای اسلامی شهر قم از افتتاح تقاطع سه سطحه شهدای ۱۵ خرداد تا دهم آذرماه امسال خبر داد.
کد خبر: ۸۷۲۰۸۹۷
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۳
تقاطع سه سطحه ۱۵ خرداد قم آذرماه افتتاح می‌شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، ولی‌ الله بیاتی در جلسه یکصد و نودم شورای اسلامی شهر قم که شامگاه یکشنبه برگزار شد، با اشاره به مشکل ترافیکی که ساخت تقاطع غیر همسطح شهدای ۱۵ خرداد برای مردم قم ایجاد کرده اظهار کرد: این پروژه سال ۹۳ آغاز شد و قرار بود تا اردیبهشت ۹۴ به بهره‌برداری برسد که تا امروز بیش از یک سال تأخیر داشته است.

وی با اشاره به اینکه راه‌اندازی این پروژه ۶ ماه دیگر هم‌زمان می‌خواهد، افزود: موقعیتی که این تقاطع دارد، موجب شده مردم در رفت و آمد دچار مشکل شوند و خبرنگاران همواره از ما دلیل تأخیر این پروژه را می‌پرسند.

رئیس شورای اسلامی شهر قم با اشاره به تلاش شهرداری برای تسریع در اجرای این پروژه گفت: معاون امور زیربنایی شهرداری جلسات متعددی با پیمانکار داشته و کار را به دقت نظارت می‌کند و حتی سازمان توسعه و عمران شهرداری قم هم به کمک پیمانکار آمد و نظارت دقیقی بر کارها صورت گرفت.

وی با اشاره به تغییری که اخیراً در مدیریت بنیاد تعاون ارتش که همان پیمانکار پروژه است رخ داده، ابراز داشت: همین موضوع موجب خلل در روند پروژه شده و اجرا همچنان کند است.

بیاتی افزود: در همین روزها مشاور بتن‌ریزی هم استعفا کرد که این موضوع هم مقداری کار را به تأخیر مواجه کرده است.

وی با اشاره به برگزاری جلسه‌ای در دفتر نماینده مردم قم در مجلس برای حل این مشکل گفت: آخرین تصمیم در این جلسه اتخاذ شد و بنا شد که پیمانکار این پروژه را تا دهم آذر سال جاری به اتمام برساند.

وی با اشاره به چالش‌های پیش روی این پروژه اظهار کرد: مهم‌ترین مشکل معارضات تأسیسات شهری بو که خط لوله اصلی فاضلاب از این طرح می‌گذشت. در این جلسه بنا شد خط لوله ۱۶۰۰ را قرارگاه تا چهاردهم مردادماه جا به جا کند و دو خط لوله دیگر توسط شهرداری جا به جا شود.

رئیس شورای اسلامی شهر قم گفت: قرارداد این پروژه به صورت غیر نقدی بوده که همین موضوع با احتساب رکود اقتصادی کشور برای پیمانکار مشکل‌ساز شده است.

وی ابراز داشت: نظر شهرداری این بود که پیمانکار از پروژه بیرون رفته و کار را به شهرداری واگذار کند اما رئیس جدید بنیاد تعاون ارتش وعده داد که در این پروژه کار را تا مدت مشخص شده به پایان برساند و اگر این اتفاق نیفتاد جریمه بپردازد.
ارسال نظرات