گزارش تصویری؛

تزکیه نفس و خدمت؛ انگیزه شرکت در اردوی جهادی

گروه جهادی مکتب الحسین سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کمیجان چند سالی است که کار جهادی خود را در سطح شهرستان آغاز کرده گروهی که بزرگترین هدفش خدمت بی‌منت است.
کد خبر: ۸۷۲۱۰۰۲
|
۱۱ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۹:۰۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی، گروه جهادی مکتب الحسین سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کمیجان چند سالی است که کار جهادی خود را در سطح شهرستان آغاز کرده است.

طلبه بسیجی مصطفی تجلی، مسئول گروه جهادی مکتب الحسین تجربه فعالیت چندین ساله را در اردوهای جهادی دارد و این بار روستای محروم چلبی را برای فعالیت‌های محرومیت‌زدایی برگزیده‌اند.

این جهادگر بسیجی برایمان از عرصه‌های فعالیت گروه جهادی مکتب الحسین می‌گوید: این گروه جهادی از چهارم مردادماه برای فعالیت‌های جهادی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی به روستای چلبی وارد شده تا بتواند کمکی ولو کوچک در راستای محرومیت‌زدایی از این روستا بردارد.

وی افزود: گروه جهادی مکتب الحسین فعالیت خود را با حضور 20 نفر بسیجی جهادگر آغاز کرده و براساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته فعالیت خود را در دو بخش برای گروه سنی جوانان و نوجوان ادامه می‌دهد.

مسئول گروه جادی مکتب الحسین تصریح کرد: برگزاری کلاس‌های آموزشی همچون آموزش قرآن، احکام، عقاید، حدیث، شعرخوانی و الگوسازی در ساعاتی از صبح برای بچه‌های روستا بخشی از فعالیت‌های این گروه جهادی است.

تجلی با اشاره به دیگر فعالیت‌های این گروه جهادی گفت: برگزاری مسابقات ورزشی از جمله فوتبال و طناب کشی در ساعاتی از بعدازظهر و همچنین هیئات عزاداری  و مراسم دعا د هر شب به منظور تقویت مسائل دینی و ترویج فرهنگ اسلامی بخشی دیگر از فعالیت‌های این گروه جهادی در روستای چلبی است.

وی برگزاری مراسم عزاداری شهادت امام صادق(ع) در مسجد، دیدار باخانواده شهیدان چلبی و رمضانعلی پاشایی، برگزاری گارگاه انتخاب رشته برای کنکور95، غبارروبی مزار شهدا، برپایی ایستگاه صلواتی، پخش کلیپ‌های فرهنگی در مسجد، پخش فیلم و نقد و بررسی، دیوار نویسی را از دیگر اقدامات صورت گرفته در راستای محرومیت‌زدایی فرهنگی عنوان کرد.


جواد عیسی‌آبادی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته مهندسی مکانیک دانشگاه علم و صنعت تهران است که چهار سال متوالی در اردوهای جهادی حضور داشته است و فعالیت‌های درخور توجهی را نیز در این زمینه انجام می‌دهد.

عیسی‌آبادی از جهادگرانی است که به عنوان مربی این گروه را همراهی می‌کند.

اینک او در روستای چلبی 40 نفر از کودکان روستا را ساماندهی کرده و آموزش‌های قرآنی و احکام را به آنان می‌آموزد.

وی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج گفت: کلاس‌ها براساس سن شرکت کنندگان در دو سطح سنی جوانان و نوجوانان برنامه‌ریزی شده و از ساعت 9 صبح در مدرسه با شور و هیجان حضور پیدا می‌کنند، نشاط این کودکان برای فراگیری روحیه ما را برای انجام وظیفه دو چندان می‌کند.

این مربی آموزشی جهادگر با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری درباره فعالیت های جهادی تصریح کرد: مقام معظم رهبری فرمودند "عنوان جهادگر بسیج سازندگی و اردوی هجرت را قدر بدانید، شما که خوتان محورهای اصلی این حرکت عظیم هستید، این را قدر بدانید؛ از خدای متعال شاکر باشید. مسئولین و دیگران، مدیران و کسانی که دست اندر کار امور هستند، آنها هم این حرکت عظیم را قدر بدانند."

عیسی‌آبادی در پایان خاطرنشان کرد: هدف واقعی از حضور در این اردوها خودسازی و معنویت‌افزایی است به واقع اردوهای جهادی محلی برای تربیت نفس و تزکیه است.


ارسال نظرات
آخرین اخبار