فرمانده سپاه استان تهران گفت: سپاه پاسداران تمام توان خود را براي رفع محروميت در كشور به كار مي‌گيرد.
کد خبر: ۸۷۲۱۱۴۲
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج، سردار علي نصيري در حاشيه بازديد از روستاي قلعه سيمون شهرستان اسلامشهر اظهار كرد: سپاه پاسداران و بسيج سازندگي تمام توان خود را براي رفع محروميت در اقصي نقاط كشور به كار مي‌گيرد.

نصيري با اشاره به فعاليت‌هاي سازندگي سپاه بيان كرد: مجموعه بسيج سازندگي سپاه استان تهران تاكنون در راستاي محروميت‌زدايي در نقاط محروم استانهاي كشور نظير گلستان، سيستان و بلوچستان، خراسان جنوبي، كردستان و ... فعاليت‌هاي زيادي را در زمينه عمران و آباداني‌، آموزشي و بهداشتي انجام داده‌اند.

وي افزود: در استان تهران ما مناطقي را داريم كه محروميت در آنها سابقه زيادي دارد كه سال گذشته با اعزام گروه‌هاي جهادي پزشكي خدماتي از سوي بسيج سازندگي ارائه شده كه اين اقدامات كافي نبوده و براي سال جاري نيز برنامه‌هايي پيش بيني شده است.

سردار نصيري تاكيد كرد: در سطح استان تهران تعداد 20 نقطه و دو دهستان محروم وجود دارد كه عليرغم قرارگرفتن در همسايگي پايتخت ساكنين آنها از كمترين امكانات و خدمات بي‌بهره بوده و در محروميت بسيار اسفناكي به سر مي‌برند.

وي با اشاره به اقدامات انجام شده تصريح كرد: خدمات بسيج سازندگي سپاه سيدالشهداي استان تهران تا رفع محروميت در اقصي نقاط كشور ادامه خواهد داشت و انقلاب اسلامي براي محرومين است اين افراد كه حق بزرگي بر گردن نظام دارند و همواره پشتيبان نظام و انقلاب اسلامي بوده و هستند.

فرمانده سپاه استان تهران افزود: وجود قلعه سيمون در شهرستان اسلامشهر و در جوار شهر تهران يكي از مناطقي است كه بسيج سازندگي استان تهران با همكاري و همراهي مسؤولين ارگان‌ها و نهادهاي شهرستان اسلامشهر و استان تهران اقدام به ساماندهي بازسازي و پاكسازي منطقه نموده است.

وي با اشاره به آمار ساكنين اين منطقه گفت: تعداد 188 نفر در قلب 51 خانوار از محرومين جامعه كه عمدتا به شغل كشاورزي مشغول هستند در روستاي قلعه سيمون قرار دارند كه نابساماني هاي موجود در اين منطقه مشكلات عديده‌اي را در زمينه هاي عمراني، فرهنگي، بهداشتي و خدماتي و.. به وجود آورده كه بايد براي رفع آنها اقدامات همه جانبه‌اي صورت گيرد .

اين رزمنده دوران دفاع مقدس خاطرنشان كرد: در راستاي فرمايشات مقام معظم رهبري ما در اينجا مي‌خواهيم بگوييم كه كار جهادي را مي‌توان در راستاي اقتصاد مقاومتي براي توسعه و پيشرفت كشور مي‌توان انجام داد و اين قلعه به عنوان يك پايلوت است كه اميدواريم بتوانيم با انجام خدمات ويژه‌اي غبار محروميت در اين منطقه را از بين برده و شرايط ايده‌الي را به وجود آوريم.

در راستاي جامه عمل پوشاندن به فرامين مقام معظم رهبري و فرمانده كل قوا بسيج سازندگي سپاه پاسداران استان تهران ضمن شناسايي افراد و ساكنين قلعه سيمون با ارائه خدمات كوتاه مدت و بلند مدت در صدد است كه ظرف مت سه ماه آينده ضمن ساماندهي به وضعيت ساكنين اين منطقه اقدامات مختلفي را در زمينه عمران بهداشت و درمان، اشتغال، آموزش و فرهنگ و .. انجام دهد.
 

منبع اخبار : قرارگاه رسانه و فضاي مجازي سازمان بسيج سازندگي ,
ارسال نظرات