کارگاه آموزشی عرصه های اقتصاد مقاومتی در حوزه عشايری جوادالائمه(علیه السلام) بخش عشایری صمصامی استان چهارمحال و بختیاری برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۱۱۸۰
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۶

به گزارش خبرگزاری بسیج استان چهارمحال و بختیاری؛ اولین کارگاه آموزشی، توجیهی و ترویجی عرصه های اقتصاد مقاومتی با حضور فرماندهان پایگاه ها، شورای جهادی حوزه و فعالان اقتصادی منطقه عشایری صمصامی بمنظور آگاه سازی مردم برای استفاده از تسهیلات اقتصادمقاومتی و تلاش در جهت سازندگی و محرومیت زدایی در روستاها و بهبود معیشت زندگی عشایر منطقه در نمازخانه حوزه عشایری جوادالائمه(علیه السلام )صمصامی ناحیه عشایری برگزار گردید.

این کارگاه با تلاوت آیاتی از کلام الله مجید و پخش کلیپی از بیانات مقام معظم رهبری درخصوص اقتصاد مقاومتی شروع و سپس محمود نظر پور، فرمانده حوزه صمصامی ضمن عرض خیرمقدم، تلاش وهمت مضاعف را در تحقق شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی؛ اقدام و عمل، خواستار شد.

در ادامه این مراسم، مسئول بسیج سازندگی ناحیه عشایری درخصوص عرصه های اقتصادمقاومتی و نحوه استفاده از این تسهیلات توضیحات لازم را بیان کرد.

امیر پاکزاد در ادامه به بیان هریک از عرصه های اقتصاد مقاومتی پرداخت و در پایان کارگاه اول فیلم آموزشی عرصه پرورش بلدرچین پخش شد، که مورد توجه قرار گرفت و تعدادی از فعالان اقتصادی حاضر در جلسه به بیان مشکلات خود و طرح های پیشنهادی پرداختند.

ضمنا لیست متقاضیان عرصه ها به فرماندهان پایگاه ها داده شد تا افراد متقاضی را ثبت نام کرده وبرای آموزش به ناحیه معرفی کنند.

شایان ذکر است: کارگاه آموزشی بعدی در خصوص راه اندازی تعاونی های روستایی و عشایری بود که در این کارگاه اهمیت تعاونی ها، اهداف و انتظارات و اقداماتی که باید در راه اندازی تعاونی ها مد نظر قرار گیرد توسط مسئول بسیج سازندگی ناحیه برای همگان توضیح داده شد.

شورای اندیشه ورز جهادی و فعال شدن گروه های جهادی مستقر در منطقه و ایجاد گروه های جدید عنوان کارگاه سوم بود، که در این کارگاه نیز اعضای گروه جهادی در خصوص عرصه های محروم و نحوه محرومیت زدایی در مناطق عشایری توجیه شدند.

ارسال نظرات