خبرهای داغ:
خبرگزاری بسیج: نماینده شهرداران کشورمان، رویکرد «منطقه شهری» را ضرورت مهم توسعه پایدار کلان‌شهرهای کشور عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۲۱۱۹۴
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۵

به گزارش خبرگزاری بسیج در آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، صادق نجفی در شورای عالی شهرسازی و معماری کشور با بیان این مطلب گفت: تدوین و اجرای برنامه‌های توسعه شهری بر اساس رویکرد «منطقه‌شهری» تاثیر متقابل در ارتقای خدمات شهری و کیفیت برنامه‌های عمرانی در کلان‌شهرها و محدوده های پیرامون آن‌ها خواهد داشت.
وی یادآور شد: معضلات و فرصت‌های هر یک از کلان‌شهرهای کشور، با الحاقات و شهرهای کوچک پیرامون ارتباط تنگاتنگ دارد؛ از این رو معتقدم صرفأ با نگرش شهری نمی‌توان کارها را پیش برد، بلکه باید یک نگاه فراگیر و منطقه‌ای به بحث‌های توسعه شهری داشته باشیم.
نجفی با بیان این که نگاه منطقه شهری به کلان‌شهرها می تواند مسیر توسعه متوازن را هموار سازد، خاطرنشان کرد: خوشبختانه دولت محترم از روزهای آغازین مسئولیت خدمتگزاری، مباحث مدیریت شهری را در جایگاه ویژه‌ای مورد توجه قرار داده که تشکیل کمیسیون ویژه کلانشهرها در دولت و تدوین لایحه مدیریت واحد شهری از آن جمله است.
وی اظهار داشت: حمایت مجلس از این لایحه قانونی، زمینه‌ساز تحولات اساسی در اجرای برنامه‌های توسعه شهر و ارتقای برنامه‌های عمرانی و خدماتی خواهد بود.


ارسال نظرات