به بهانه سالروز تنفیذ حکم شهید رجایی توسط امام (ره) بر آن شدیم گوشه ای از عقاید رجایی را با نظریات رئیس دولت یازدهم مقایسه کنیم. ...
کد خبر: ۸۷۲۱۱۹۵
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۹:۴۵
به گزارش خبرگزاری بسیج در کرمان،  به بهانه سالروز تنفیذ حکم شهید رجایی توسط امام خمینی (ره) بر آن شدیم گوشه ای از عقاید رجایی را در قالب سخنرانی وی در دانشگاه تهران که در تاریخ نهم آبان ۱۳۵۹ ایراد شده و در نشریه شماره ۵۶ حزب جمهوری اسلامی با عنوان «پیکار حق و باطل» چاپ شده را منتشر کنیم تا خواننده مطالب عنوان شده از سوی رئیس دولت انقلابی را با نظریات دولت یازدهم مقایسه کند؛ گوشه هایی از متن سخنرانی وی به شرح ذیل است:

آمریکا، دشمن اصلی مردم ایران / دست آمریکا برای مردم ایران رو شده است

ما همه می دانستیم که دشمن اصلی ما این مردک (محمدرضا پهلوی) نیست، اما لازم بود که این دانسته ما بارز و آشکار بشود. این کار به وسیله ی برادران ما در گروگان گیری ۵۲ نفر از جاسوسان آمریکایی در لانه جاسوسی صورت گرفت. به سبب این عمل، دنیا به طور واضح و آشکار متوجه شد که این لانه ی جاسوسی است نه سفارتخانه.

با این عمل فهمیده شد که در کشور ما، برای تصدی یک وزیر، یا برای روی کار آمدن یک دولت و هم برای دادن امتیاز یک روزنامه، این لانه ی جاسوسی است که دخالت می کند. تنها این نیست که به اوج عظمت این جنایات پی برد، بلکه در خود کشور ما هم تمام مردم، چه آن هایی که در خط سیاسی کار می کردند و چه آن هایی که در خط سیاسی عمل نمی کردند، در مدت محدودی با آن قدرت خاصی که این عمل از خود نشان می داد، برای مردم دورافتاده ترین روستاهای کشورمان هم، این مسئله روشن شد که این محل اشغال شده سفارت آمریکا نبود، بلکه لانه ی جاسوسی بود.

وقتی آمریکا دستش رو شد در اینجا، متوسل شد به یک سری حرکات بارز و آشکار از یک طرف که مردم ما دشمن اصلی را خوب شناختند و از استعمار مفهوم جدیدی را درک و لمس کردند. و از طرف دیگر شیطان بزرگ دستش را در کشور ما و بین جامعه ی ما رو شده احساس کرد و از این لحظه به بعد بود که از کارهای مخفی دست برداشت و به کارهای علنی پرداخت، و با بی شرمی هرچه تمام تر به تجاوز آشکار در طبس دست زد؛ گرچه به یاری خداوند و به علت طبیعت خبیثی که کار در خودش داشت، رسوا شد و شکست خورده بازگشت.

با نوشتن مطالب بی اساس در روزنامه هایی که مزدورش بودند و با پخش مطالب بی پایه و خائنانه در دستگاه های تبلیغاتی سعی کرد که چهره های اصیل انقلاب ما را لکه دار کند. باز هم به علت ذات حقیقی که در چهره های انقلاب ما وجود داشت این حرکتش هم با شکست کامل رو به رو شد.

 

مبادا فشارها باعث شود از خط اصیل انقلاب منحرف شوید / دلار را با آزادی عوض نمی کنیم

توصیه این برادر کوچک تان به شما این است که مبادا فشارهای ظاهری ما را برآن دارد که از خط اصیل انقلاب کوچک ترین انحرافی پیدا کنیم. ما قطعات یدکی، آن اندازه که از این شیطان بزرگ طلب داریم از حلقومش بیرون می کشیم. اما برای پیروزی در این جنگ تحمیلی ساختگی، حاضر نیستیم برای یک لحظه هم که شده نوکری آمریکا را به خاطر گرفتن قطعات یدکی قبول کنیم.

پس عزیزان! درمقابل ضدانقلاب داخلی هوشیار باشید و سعی کنید در مقابل حرکتی که در کشورمان در جریان است آن استدلال لازم را یاد بگیریم. با برادران و خواهرانی که بیشتر از ما و جریان های سیاسی را تعقیب کرده اند، مشورت کنیم. مبادا ضدانقلاب ما را به راهی بیاندازد که همان راه آمریکا و هم فکرانش باشد. ۲۰ میلیارد دلار که هیچ، ۲۰۰ میلیارد دلار و بلکه ۱۰۰ برابر و هزار برابر و دو هزار میلیارد دلار، را هم در مقابل یک ساعت زندگی آزاد عوض نمی کنیم.

بزرگترین سرمایه داران غرب را از بچه گی تا مرگ مطالعه کرده ایم، دیدیم اگر یک انسانی شرف نداشته باشد، حیثیت نداشته باشد، عدالت و آزادی را نفهمیده باشد و عمل نکند، ولو به ظاهر از بزرگترین سرمایه داران و مقتدرترین افراد روی زمین باشد، این آدم عاقبتش یک عاقبتی کثیف و منحوس و منفور است. ما دیگر آن راه را نخواهیم رفت.

 

پاسخ امام در برابر محاصره ی اقتصادی آمریکا: «ما روزه می گیریم» / کمر آمریکا شکست

عزیزان! اگر همه ی این وعده هایی که به ما داده اند، چندین میلیون برابر هم بکنند، مگر ما را در زندگی مادی از شاه معدوم بالاتر خواهد برد. و دیدیم که هر چه سرمایه اش بیشتر شد، فساد و جنایتش بیشتر شد و اما ما زندگی آزاد و زندگی سرافراز انقلابی را که به دست آورده ایم، نه تنها در مقابل زندگی شاه گونه نخواهیم داد، بلکه اگر آن را میلیون ها برابر هم بکنند، برایش ذره ای ارزش قائل نیستیم.

من این جمله ی تاریخی امام، در برابر محاصره ی اقتصادی آمریکا را به شما یادآوری می کنم، و بعد به جمله ایی که لازم است در این زمان به آن بپردازیم. وقتی آمریکا اعلام قطع رابطه و محاصره ی اقتصادی کرد، به علت اینکه ما در رژیم منفور و معدوم عادت کرده بودیم به داشتن ماشین لوکس و داشتن زندگی شاهانه، منتظر بود که فلج بشویم. امام، جالب ترین و عمیق ترین جمله را در رابطه با برخورد ما با این مسئله بیان کردند که آمریکا با شنیدن این جمله کمرش شکست. زیرا که امام نگفت ما هرجور باشد ماشین آخرین  سیستم به دست می آوریم. آن جمله این بود که امام گفت: «ما روزه می گیریم».

این جمله بود که کمر آمریکا و هم فکرانش را در صحنه ی مبارزه حق و باطل لرزاند و شکست. امروز این جمله ها و این حرکت ها انحرافی است که گفته شود ما از آمریکا اسلحه می گیریم تا با آمریکا بجنگیم. یعنی چه؟

ما به خودمان متکی خواهیم شد و از خودمان مایه خواهیم گذاشت. ما با داشتن امامی چون حسین(ع) که وقتی دید برای پیروزی حق باید از خون و همسر و فرزند و شیرخوار و خانواده بگذرد، از آنها گذشت، در صورتی که اگر گوشه چشمی به یزید نشان می داد از تمام این ها برخوردار بود. پس با داشتن چنین امامی، و با تبعیت از چنین مکتبی که زندگی را داشتن عقیده و پیکار در راه آن معرفی کرده، راه ما در آینده اتکای به خود است، ولو در جنگ.

اگر آمریکا و همفکرانش به ما بگویند، سازش کنید تا گندم به شما بدهیم، ما یک نان را ۳۶ میلیون نفری خواهیم خورد ولی زیر بار این ذلت نخواهیم رفت.

حرکت ما برای پیروزی در این جنگ به یاری خدا چنین است که از نظر تجهیزات تا آن آخرین گلوله ی پیشرفته ای را که بتوانیم بدون وابستگی و سرسپردگی و بدون کوچکترین تمایلی به ظالم به دست بیاوریم، آن را بر سرشان فرو خواهیم ریخت.

ما از این جنگ حداکثر بهره برداری انقلابی را خواهیم کرد. بین خودمان صفا و صمیمیت و ارتباط را هر چه بیشتر، زیاد خواهیم کرد. ما فرصتی پیدا کرده ایم که ثروتمان را عادلانه بین خودمان تقسیم کنیم. ما فرصتی پیدا کرده ایم که هر چه نان داریم، و هرچه نفت داریم، و هر چه شکر داریم همه با هم بخوریم ولو اگر لازم شد کم بخوریم، ما دست گدایی به سوی این کفار هرگز دراز نخواهیم کرد.

اما ۳۵ سال بعد دولتی سر کار آمد که از ابتدا تنها راه حل تمام مشکلات کشور را رابطه با کدخدا می دانست و امروز ۱۱ مردادماه رئیس جمهورروحانی با حضور در همایش سالروز تأسیس شرکت ملی گاز ایران در سخنانی تامل برانگیز اظهار داشت: وقتی تحریم بود عزت نبود، برجام اول عزت برای ما آورده است. ما این را می‌گوییم آثار برجام؛ نمی‌دانم دیگران چه می‌گویند و چه می‌فهمند. ما باید همراه شویم و نمی‌توانیم مقابل این قدرت های بزرگ بایستیم آن هم با شعارهایی که توخالی است.

دانشجو آزاد

ارسال نظرات