خبرهای داغ:
خبرنگاران با بازگویی خاطرات شهدا و جانبازان، می‌توانند بسترساز انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به آحاد جامعه باشند.
کد خبر: ۸۷۲۱۲۲۶
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

 به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، خبرنگاران در خط مقدم همه وقایع و رویدادهای جامعه حضور دارند و برای انجام رسالت خود خطرات متعددی را به جان می‌خرند، همانگونه که در هشت سال دفاع مقدس شاهد حضور خبرنگارانی شجاع و دلیر بودیم تا حماسه‌های این دوران را برای مردم منتشر کنند.


با توجه به اینکه، 17 مرداد ماه، همزمان با سالروز شهادت شهدای رسانه، به نام روز خبرنگار نامگذاری شده است، در آستانه‌ی این روز، به سراغ خبرنگاران و مسئولین رسانه‌های استان قزوین رفتیم تا نظرات آنها را در خصوص اهمیت پرداختن رسانه‌ها‌ به موضوع ایثار و شهادت جویا شویم.


فرهاد رشوند، مدیر مسئول ماهنامه چهلستون و مدیر پایگاه اطلاع‌رسانی چهلستون در گفت‌وگو با خبرنگار ایثار واحد قزوین گفت: این ماهنامه و پایگاه اطلاع‌رسانی به انعکاس اخبار در حوزه‌ی ایثار و شهادت پرداخته و تعداد بازدیدکنندگان آن نیز مطلوب بوده است.


وی افزود: در مجموع توانستیم اخبار خوبی را در حوزه‌ی ایثار و شهادت با هدف ترویج فرهنگ ایثار و شهادت تهیه و به آحاد جامعه اطلاع‌رسانی کنیم.


رشوند با بیان اینکه موضوع ایثار و شهادت مقوله فرهنگی است، گفت: این فرهنگ نشات گرفته از مباحث دینی و اعتقادی است که با تهیه‌ی خبر و گزارش در این حوزه و با نشر دادن آن در جامعه، می‌توان جوانان امروز را با ایثارگری‌ رزمندگان، جانبازان و شهدا که از مرز و بوم کشورمان دفاع کردند، آشنا کرد.


مدیر مسئول ماهنامه چهلستون گفت: رسانه از ابزارهایی است که نقش بسزایی در نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت و شناساندن سیره شهدا به مردم در جامعه دارد به همین دلیل باید خبرنگاران در این راستا با تهیه‌ خبر و گزارش قلم بزنند و بنویسند.


وی افزود: خبرنگاران با بازگویی خاطرات شهدا و جانبازان، می‌توانند بسترساز انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به آحاد جامعه باشند و همچنین اهداف و ارزش‌های شهدا را به مردم یادآوری کنند تا در این مسیر حرکت کرده و گام بردارند.


مدیر مسئول ماهنامه چهلستون گفت: در دنیا همه‌ی مردم به کشته‌شدگان خود در جنگ که از مرز و بوم خاک کشورشان دفاع کردند، احترام می‌گذارند و طی سال نیز برنامه‌های مختلفی را به منظور گرامیداشت یاد و خاطره آنان برگزار می‌کنند.


رشوند افزود: همچنین مردم این کشورها تلاش دارند تا فرهنگ از خودگذشتگی را به نسل امروز خود انتقال بدهند تا در زمان وقوع جنگ، جوانان با هدف دفاع کردن از مرز و بوم خاک کشورشان با دشمنان مبارزه کنند.


وی گفت: اهمیت این موضوع در کشور ما که مردم آن پایبند ارزش‌های اسلامی و دینی هستند دو چندان می‌شود و بایستی مسئولین فرهنگی از جمله رسانه‌ها گام‌های بسزایی را در اشاعه‌ی فرهنگ ایثار و شهادت بردارند

ارسال نظرات
پر بیننده ها