خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار قم با تاکید بر اینکه باغ‌های موجود در شهر باید تملک شود، اضافه کرد: با این اقدام می‌توانیم از این فضاها به عنوان فضای سبز شهری استفاده کرده و از نابودی درختان جلوگیری کنیم.
کد خبر: ۸۷۲۱۲۶۶
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۰۱:۳۸
باغ‌های شهر قم باید تملک شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، محسن بهشتی امشب در جلسه قرارگاه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی که در تالار امام جواد(ع) استانداری برگزار شد، با تاکید بر اینکه جلوگیری از افزایش مهاجرت بی‌رویه به قم باید پیگیری شود، مطرح کرد: یکی از راهکارهای تحقق این امر اهتمام به جلوگیری از ارزان فروشی تراکم‌ها در برخی نقاط شهر است؛ بر اساس قانون نمی‌توانیم از مهاجرت افراد به شهرها جلوگیری کنیم اما محدوده تصمیم‌گیری‌های مسؤولان در موضوع‌های مختلف گسترده است.

وی با اشاره به اینکه جمعیت کنونی شهر قم یک میلیون و 200 هزار نفر است، عنوان کرد:‌ جمعیت پیش‌بینی شده برای افق 1400 شهر قم کمتر از این جمعیت است و این امر نشان از افزایش مهاجرت‌های بی‌رویه به این شهر است.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری قم یادآور شد: بدترین منطقه شهری در افق 1400 منطقه چهار است در حالی که اکنون برترین منطقه شهری از نظر قیمت و استحکام ساختمان‌ها در این منطقه وجود دارد.

وی با بیان اینکه برای استفاده مطلوب‌تر از مشارکت‌های مردمی باید تکمیل پروژه‌های شهری در دستور کار قرار گیرد، اظهار کرد: انتقال آب از سرشاخه‌های دز موقت است و در سال‌های آینده برای تامین آب استان قم با مشکلاتی مواجه می‌شویم.

بهشتی با تاکید بر اینکه باغ‌های شهر قم باید تملک شود، اضافه کرد: با این اقدام می‌توانیم از این فضاها به عنوان فضای سبز شهری استفاده کرده و از نابودی درختان جلوگیری کنیم.

وی تکمیل پروژه شهید آوینی را راهکاری برای رفع برخی از مشکلات استان دانست و گفت: سرمایه‌گذاری صورت گرفته در این پروژه ناقص مانده است در حالی که می‌توانیم از ظرفیت‌های حوزه در این پروژه استفاده کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها