قاضی پور در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر وجود افکار سوسیالیستی در ذهن برخی از تصمیم گیرندگان حوزه بهداشت و درمان گفت: مردم باید از بهداشت و درمان رایگان استفاده کنند اما آقایان اعتقادی به آن ندارند.
کد خبر: ۸۷۲۱۳۶۱
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۱۵

نادر قاضی‌پور نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج در واکنش به اظهارات وزیر بهداشت مبنی بر اینکه افکار سوسیالیستی هنوز در ذهن برخی از تصمیم گیرندگان رسوباتی دارد و معتقدند که حوزه سلامت حاکمیتی است و نباید اجازه ورود بخش خصوصی را داد گفت: آقای وزیر بهداشت 20 سال برای خودش کار کرده و بیش از هزار میلیارد تومان درآمد کسب کرده است ضمن اینکه مجوز اولیه کلینیک نور برای جهاد کشاورزی بوده اما الان وزیر بهداشت آن را به اسم خودش کرده است.

وی افزود: متأسفانه وزیر بهداشت در اجرای طرح تحول سلامت اختلاف شدیدی بین خانواده نظام سلامت به وجود آورده است مثلا دریافتی جراح چشمی که در 10 دقیقه عمل می کند با جراحی که 8 ساعت با قیچی و چاقو عمل جراحی را انجام می‌دهد خیلی بیشتر است، اختلافات صنفی بین پزشکان و جراحان کشور وجود دارد.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت و درمان، پرستاران عزیز، کادر بیمارستانی، نگهبانی آزمایشگاهی و کارکنان را آدم حساب نکردند و فقط و فقط به کارانه آقایان و خانم های فوق تخصص اندیشیده اند.

قاضی پور خاطر نشان کرد: همه ما باید تابع قانون اساسی باشیم، قانون اساسی در چند بند درمان و بهداشت را برای عموم مردم رایگان اعلام کرده است قانون اساسی خون بها و یادگار امام راحل و شهید بهشتی و امثال اوست لذا مردم باید از بهداشت و درمان رایگان استفاده کنند اما آقایان اعتقادی به آن ندارند.

وی در خاتمه تصریح کرد: اگر ما برای پیشگیری هزینه‌ای نکنیم آن وقت باید برای درمان میلیونی هزینه کرد اهمیت بهداشت باید بیش از درمان باشد اما وزیر بهداشت در حوزه مدیریتی خود توجه خاصی به بهداشت نداشته و فقط به درمان فکر کرده است.

ارسال نظرات