معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:
همایش بزرگداشت امامزادگان همزمان با دهه کرامت در استان زنجان برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۲۱۳۹۲
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن دهه کرامت و میلاد حضرت معصومه(س) و امام رضا(ع) گفت: با توجه به نامگذاری پنجم ذی‌العقده به نام روز بزرگداشت و تجلیل از امامزادگان در دهه کرامت، در همین راستا همزمان با دهه کرامت همایش‌های بزرگداشت امامزادگان در بقاع متبرکه استان همزمان با سراسر کشور برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام محمود محمدی افزود: ویژه برنامه‌های بزرگداشت دهه کرامت از ولادت حضرت فاطمه معصومه(س) تا ولادت امام رضا(ع) در بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه طبق روال گذشته برنامه‌های مناسبتی اوقاف و امور خیریه با بهره‌گیری از ظرفیت بقاع متبرکه اجرا می‌شود تصریح کرد: در همین راستا مراسم جشن در اغلب بقاع متبرکه برگزار خواهد شد.

محمدی با بیان اینکه یکی از برنامه های روز تجلیل از امامزادگان، تقدیر از هیات امناء و خدام فعال و افتخاری بقاع متبرکه است، گفت: برنامه‌های مناسبتی دهه کرامت از روز 14 مرداد آغاز و تا 24 همین ماه ادامه خواهد داشت.

وی با اشاره به اینکه این برنامه‌ها به صورت شاخص در چند بقعه متبرکه در شهرستان‌های مختلف استان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: طبق برنامه امسال امامزاده محمد ابن ابراهیم بخش قره پشتلو روستای حاجی سیران میزبان همایش بزرگداشت امامزادگان در روز 15 مرداد ماه خواهد بود.

محمدی با بیان اینکه در شهرستان ایجرود نیز همین همایش در امامزاده طیب روستای خانقاه روز 21 مرداد ماه برگزار خواهد شد، اضافه کرد: همچنین در شهرستان طارم نیز همایش به میزبانی امامزادگان هاشم و عوف(ع) شهر آببر در روز 15 مرداد ماه برگزار خواهد شد.

معاون فرهنگی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با بیان اینکه در این ایام امامزاده یعقوب شهر صائین قلعه میزبان همایش بزرگداشت امامزادگان در روز 16 مرداد ماه خواهد بود، خاطر نشان ساخت: در خدابنده نیز این همایش روز 14 خرداد ماه و در امامزاده جعفر(ع) روستای ورجوشان برگزار خواهد شد.

ارسال نظرات