خبرهای داغ:
جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش با حضور نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در مسجد صاحب‌الزمان این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۸۷۲۱۴۰۹
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲

به گزارش خبرگذاری بسیج  از گالیکش ، صبح امروز جلسه شورای اداری شهرستان گالیکش با حضور نماینده مردم مینودشت، گالیکش، کلاله و مراوه‌تپه در مجلس شورای اسلامی، فرماندار و مدیران دستگاه‌های اجرایی در مسجد صاحب‌الزمان این شهرستان برگزار شد.نماینده مردم کلاله، مراوه‌تپه، گالیکش و مینودشت در این جلسه گفت: بیش از هر زمان دیگر امروز باید هماهنگ‌تر و همدل‌تر برای توسعه شهرستان تلاش نموده و با توجه به ظرفیت جدید که در شهرستان ایجاد شده و گذرا می‌باشد باید با تمام انرژی و توان در آبادانی شهر سعی نمائیم.

شهرام کوسه غراوی افزود: توجه شعار سال توسط مقام معظم رهبری مبنی به اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل باید تلاش‌ها و کارهای ما بر مبنای اقدام و عمل بوده تا بعد از چهار سال وضعیت بسیار مطلوبی در شهرستان ایجاد شود.

وی ادامه داد: مدیران ضمن طراحی برنامه‌های خود به صورت کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت باید گزارش فعالیت‌های خود را ارائه داده و بدانند به کدام نقطه خواهند رسید

غراوی بیان کرد: اگر در ارگان خود پول و اعتبار وجود ندارد حداقل می‌توانید با مردم با محبت و گشاده رویی برخورد نموده و آنان را امیدوار نمائید.

وی خاطر نشان کرد: تسهیلات بانکی خوبی در استانداری وجود دارد که یک بخش از آن از طریق منبع مالی 20 میلیارد تومانی و بخش دیگر به صورت تسهیلات با سود 8 درصد جهت متحول کردن روستا قرار گرفته که می‌توان از این ظرفیت استفاده نمود.

نماینده مردم کلاله گالیکش، مراوه‌تپه و مینودشت اظهار داشت: بنده فرزند گالیکش هستم و از هر کمکی به گالیکش دریغ نخواهم کرد و هر زمان شما مدیران نیاز به کمک بنده داشتید در خدمت شما هستم.

وی در مورد منطقه آزاد تجاری اضافه کرد: با تلاش نمایندگان استان گلستان یک فوریت منطقه آزاد تجاری انجام شده و امیدواریم مصوبه قطعی آن که منجر به توسعه استان خواهد شد نیز انجام شود زیرا در صورت توسعه استان جای‌جای مناطق استان ما در حوزه‌های مختلف توسعه خواهد یافت.

غراوی با اشاره به هدف مهم خود گفت: هدف اصلی دولت و بنده و مقام معظم رهبری تلاش در حوزه اشتغال برای جوانان است تا بتوانیم با تلاش و کوشش در هر منطقه هر چند کوچک حداقل یک یا چند جوان را اشتغال زایی‌ نمائیم.

وی در مورد گالیکش افزود: شهرستان گالیکش در حوزه گردشگری شرایط خوب و ویژه‌ای دارد که باید از این ظرفیت به سوی توسعه یافته‌گی استفاده نمود.

فرماندار گالیکش در این جلسه گفت: با توجه به برگزاری اجلاسیه 4 هزار شهید استان در آذرماه سال جاری هفته آینده جلسه‌ای برگزار تا اعضای کمیته اجلاسیه شهرستان عملکرد خود را تا کنون ارائه دهند.

حسن خسروی افزود: هر چه برای شهدا کار کنیم باز هم مدیون و بدهکار آنان هستیم و آنچه در مقام و شعن شهدا است هنوز انجام نگرفته است.

وی با اشاره به مذاکرات و اتفاقات جدید ادامه داد: اینکه توانستیم طی شش ماه فروش و صادرات نفت را به شرایط قبل تحریم برگردانیم کار بسیار بزرگی است گرچه قیمت نفت پایین می‌باشد ولی امیدواریم کاستی‌ها هرچه زودتر برطرف شده و مردان به وضعیت بهتری دست یابند

خسروی اظهار داشت: متأسفانه در سالیانه گذشته به زیر ساخت‌های شهرستان توجه نشده و در حال حاضر شبکه‌های آبرسانی ما فرسوده است و در حال تلاش برای بهبود وضعیت موجود هستیم

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان گالیکش گفت: بالغ بر هشتاد درصد از جمعیت شهرستان به صورت مستقیم و غیر مستقیم درگیر بخش کشاورزی هستند و 29 هزار هکتار از اراضی شهرستان زراعی و 5 هزار نفر نیز بهره‌بردار این بخش می‌باشد

حبیب زارع افزود در بحث نقدینگی، توسعه مکانیزاسیون سرمایه در گردش مشکلاتی وجود داشت که خوشبختانه برطرف شده و مشکل ما در حال حاضر ضریب و شاخص شهرستان می‌باشد که ما را در تخصیص اعتبارات با مشکلاتی مواجه نموده است

وی ادامه داد: مشکلات مهم شهرستان جاده بین مزارع، بتون کردن کانال‌های زراعی و لایروبی قنات‌ها است که با توجه به اعتبارات چند میلیاردی امکان اجرای چنین پروژه‌هایی وجود ندارد مگر اینکه از سوی نماینده محترم خط ویژه اعتباری تخصیص یابد.

زراع در مورد صندوق توسعه ملی اظهار داشت متأسفانه در این بخش حق شهرستان اجحاف شده است و شهرستان در زمینه‌ی صندوق توسعه ملی به عنوان شهرستان برخوردار مشخص شده که این امر سبب می‌شود تسهیلات 14 درصدی به این منطقه تخصیص یابد در صورتی که باید جزو منطقه محروم بوده و تسهیلات 10 درصد دریافت نماید

انتهای خبر/

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها