امروز برای ایجاد اشتغال به علوم، فنون و مهارت‌های مختلف نیاز است به طوری که در بین این رشته‌ها و علوم مختلف در فضای موج سوم به عنوان فضای مجازی توجه به فضای مجازی و نظام الکترونیکی و اینترنتی بیش از گذشته احساس می‌شود.
کد خبر: ۸۷۲۱۴۴۰
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، استاندار اردبیل در آیین اختتامیه دهمین جشنواره ملی مهارت‌های هنری هنرجویان کار و دانش کشور در سالن فدک اردبیل اظهار کرد: ما امروز با حجم زیادی از بیکاران به ویژه فارغ‌التحصیلان دانشگاهی روبه‌رو هستیم که عده‌ زیادی از آنها فاقد مهارت و توانمندی خاص در این حوزه هستند که باید در هدایت دانش‌آموزان و نسل آینده به رشته‌های فنی و حرفه‌ای و مهارتی بیش از این تلاش کنیم.

مجید خدابخش تصریح کرد: در دوره سنتی و کشاورزی به علوم و فنونی همچون ریاضی، فیزیک، شیمی نیازمند نبودیم به طوری که خانواده‌ها بیشتر در منازل فرزندان خود را با ادبیات، عربی و چند علوم دیگر آشنا می‌کردند اما با تغییر سیستم زندگی و تدارک کلاس درس و فضای دانشگاهی روند تحصیل و آموزش نیز متفاوت از گذشته است.

وی افزود: اشتغال در کشور امروز نیازمند توسعه برنامه‌های حرفه‌ای و مهارتی است تا در یک تحول در بخش‌های مجازی کار و کارآفرینی رونق بگیرد.

دکتر خدا بخش در ادامه افزود: امروز برای ایجاد اشتغال به علوم، فنون و مهارت‌های مختلف نیاز است به طوری که در بین این رشته‌ها و علوم مختلف در فضای موج سوم به عنوان فضای مجازی توجه به فضای مجازی و نظام الکترونیکی و اینترنتی بیش از گذشته احساس می‌شود.

رئیس شورای برنامه‌ریزی استان اردبیل با بیان اینکه ما در دوره گذر متاسفانه اصالت هنری را از دست داده‌ایم و دیگر کمتر آثاری همچون بقعه شیخ‌صفی‌الدین و میدان نقش جهان توسط هنرمندان خلق می‌شود، ادامه داد: متاسفانه هنر زیر موج اشتغال و کارآفرینی و مسیر توسعه دفن شد هر چند که نمودی از این هنر را در فیلم و سینما شاهد بودیم اما پایه‌های هنری در توسعه شهرها مورد غفلت و بی‌توجهی قرار گرفت.

خدابخش افزود: همین غفلت‌ها سبب شد تا ما در بحث ساخت و ساز و مهندسی با ایرادات و اشکالات واقعی مواجه شویم به طوری که یکسان‌سازی در این حوزه اتفاق افتاد و دیگر خبری از اصالت‌ها و هویت‌های منطقه‌ای و سنتی در خلق آثار هنری را شاهد نبودیم.

وی با بیان اینکه ما امروز با حجم عظیمی از بیکاران فاقد مهارت دانشگاهی روبه‌رو هستیم که تنها به فکر استخدام در دستگاه‌های دولتی هستند، عنوان کرد: در نقطه مقابل این افراد ما شاهد هدایت دانش‌آموزان به سمت هنرستان‌ها و آموزشکده‌های مهارتی و فنی و حرفه‌ای هستیم که با ورود به این عرصه توانستند برای خود فرصت‌های اشتغال ایجاد کنند.

استاندار اردبیل ضرورت استفاده از قشر خلاق دانش‌آموزان را در حوزه تولید اشتغال و همچنین بها دادن به ضرورت بسته‌بندی و ورود به بازار به عرصه رقابت‌های جهانی و بین‌المللی یادآور شد و گفت: ما امروز در کشور برای ایجاد اشتغال و حرفه‌آموزی نیاز داریم که قطعا دانش‌آموزان هنرستان‌ها با طی کردن این مسیر بتوانند در این زمینه موفق عمل کنند.

ارسال نظرات