خبرهای داغ:
خطاب به مسئولان دولتی:

حقوق های نجومی را به بیت المال برگردانید!

کارشناس مسائل سیاسی گفت : تنها راه بازگشت اعتماد به جامعه بازگشت پول ها به بیت المال، عزل و مجازات مدیران و عاملان پرداخت حقوق های نجومی است.
کد خبر: ۸۷۲۱۴۸۹
|
۱۲ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

با گذشت زمان کوتاهی از ماجرای حقوق ‌های نجومی  و  شکی که از این جریان در جامعه رخ داده است و عدم توجه کافی دولت به این موضوع و پیگیری که افکار عمومی انتظار داشته‌اند: علی اکبر قبادی کارشناس مسائل سیاسی در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری بسیج در قزوین، ضمن بررسی این موضوع راهکارهایی برای عدم تکرار این مسئله ارائه داد.

قبادی اظهار کرد: کم کاری، عدم بررسی های دقیق، عدم نظارت و سوء مدیریت هایی که تنها مختص این دولت هم نمی‌باشد، رانت خوار و ویژه خواری، استفاده سلیقه ای از بیت المال همه و همه دست به دست هم داده‌اند تا امروز شاهد فیش حقوق هایی باشیم که 70 برابر دستمزد کارگزاران و کارمندان عادی جامعه است.

وی ادامه داد: هم نکات ذکر شده عوامل موثر هستند ولی احساس می شود که بیشترین تقصیر به عهده عدم نظارت کافی و عدم انجام دقیق قانون خدمات کشوری توسط دستگاه اجرایی می باشد.

این کارشناس با بیان این نکته که این اتفاق سبب کم رنگ شدن اعتماد مردم به دستگاه اجرایی کشورشان شده است و مدت زمان طولانی نیاز است تا اعتماد آنها دوباره بازسازی شود اذعان کرد: بازگرداندن مبالغ مازاد به بیت المال، عزل و مجازات مجرمان می تواند نقش قابل توجهی در بهبود روحیه مردم و تلطیف فضا داشته باشد و بار دیگر آنها را به ادامه دادن راه برای پیشرفت کشورشان دلگرم کند.

قبادی تاکید کرد: مردم و جامعه ما بسیار امیدوار هستند و همواره در تمامی عرصه ها پشتیبان نظام بوده اند و حسن نیت آنها نباید زیر سوال برود.

وی با یادآور شدن این موضوع که تنها برکنار کردن این مدیران دردی از مردم دوا نمی کند گفت: سود برکنار شدن این مسئولان برای ما چیست؟ ما خواهان بازگرداندن این درآمد ها حرام به بیت المال هستیم ، ما می خواهیم که فرد خاطی، کسی که این چارت بندی را ناجام داده و اشخاص که با این پرداخت ها موافقت کرده اند مورد شناسایی و مجازات قرار بگیرند.

قبادی تبیین کرد: مردم خواستار ریشه کن شدن اتفاقاتی از این قبیل هستندو برای اینکه این اتفاق بی افتد و دوباره شاهد آن نباشم باید قوانین اصلاح شوند و قانون نظام هماهنگ پرداخت حقوق و دستمزد جامه عمل بپوشد و مورد عمل قرار بگیرد، این قانون می تواند تا حد زیادی موضوع دستمزد ها را اصلاح کند.

وی یادآور شد: عدم عمل به قانون هماهنگ پرداخت حقوق و دسمزد ها دست ها را باز گذاشته، باید سقفی برای پرداخت ها وجود داشته باشد تا از این طریق بتوان جلوی پرداخت های هنگفت را گرفت.

قباد تصریح کرد: مجلس ابزار خوبی برای ورود به موضوع در دست دارد، در عین حال که رهبر در دیدار با دانشجویان اظهار کردند که آنها باید خواستار رسیدگی به موضوعات مطرح در کشور باشند.

وی اضافه کرد: سوال و استیضاح دو ابزار کارآمد در دستان مجلس است که می توانند از طریق آن پیگیر موضوع باشند، آیا هیچ نماینده ا پس از برملا شدن فیش ها احساس خطر نکرد و آیا هیچ وزیری در این خصوص قصوری نداشته است که نمایندگان بخواهند ورد سوال قرار بدهند؟

قبادی در پایان گفت: در جامعه اسلامی نباید شاهد اتفاقاتی از این دست باشیم و امیدواریم که اتفاقاتی از این دست بار دیگر تکرار نشود.

1004/ت30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها